breaking news

Τα παπατζιλίκια ορισμένων “συναδέλφων” και …οι “μαϊμούδες” του διαδικτύου

August 16th, 2011 | by rodopinews
Τα παπατζιλίκια ορισμένων “συναδέλφων” και …οι “μαϊμούδες” του διαδικτύου
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
0

Ενα από τα μεγαλύτερα κατά την γνώμη μου παπατζιλίκια ορισμένων “συναδέλφων” αφορά στην επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων των πελατών τους. Στην ουσία στην φερόμενη ως “επισκεψιμότητα”. Πλακώνουν λοιπόν τον ανυπεράσπιστο πελάτη τους στα παραμύθια περί καταχώρησης στις μηχανές αναζήτησης, σε καταλόγους κ.ο.κ. και στο τέλος για να τον “δέσουν” καλύτερα του παρουσιάζουν ένα νούμερο επισκεπτών που μάλλον προέρχεται …από το διάστημα!

Εχει τύχει να δώσω δουλειές σε συναδέλφους τα τελευταία χρόνια για πολλούς και διάφορους λόγους. Δεν προλάβαινα, δεν ήθελα να αναλάβω κάποιους, ήθελα να ξεφορτωθώ κάποιους άλλους. Ολοι (ευτυχώς ή δυστυχώς…) επιστρέφουν για να μου πουν τις εντυπώσεις τους. Ενα “κακό” της δημοσιότητας είναι πως όλοι σε βρίσκουν για να σου πουν τον πόνο τους… Είτε λοιπόν κάποιοι έμειναν ευχαριστημένοι από τον συνάδελφο στον οποίο τους έστειλα, είτε όχι μου λένε λεπτομέρειες από τη συνεργασία τους. Και μαθαίνω κι εγώ κανένα παρασκήνιο. Οπως το κόλπο με τις υποτιθέμενες επισκεψιμότητες.

Ενα παράδειγμα αφορά σε έναν τοπικό άνθρωπο των ΜΜΕ αλλά και ένα ΜΜΕ με το οποίο συνεργάζονται. Τον γνωρίζω πολλά χρόνια. Ο ίδιος και το ΜΜΕ στο οποίο εργάζεται έχουν επίσης ιστοσελίδες άλλων κατασκευαστών. Τα τελευταία 5 τουλάχιστον χρόνια που τα λέμε για το διαδίκτυο, ο ίδιος δεν παραλείπει να μου αναφέρει με χαρά τον αριθμό των καθημερινών αναγνωστών που έχουν τόσο η δική του προσωπική ιστοσελίδα, όσο και η ιστοσελίδα του ΜΜΕ στο οποίο εργάζεται. Μέχρι εδώ όλα θα μπορούσαν να είναι φυσιολογικά.

Το “περίεργο” βέβαια της υπόθεσης είναι πως τα τελευταία 5 χρόνια, τόσο η δική του ιστοσελίδα, όσο και η ιστοσελίδα του ΜΜΕ έχουν …ακριβώς τον ίδιο αριθμό αναγνωστών (!) ο οποίος ανέρχεται στο εξωφρενικό για τοπικά δεδομένα νούμερο των έξι χιλιάδων (6.000) καθημερινών αναγνωστών! Δηλαδή και οι δύο ιστοσελίδες έχουν ακριβώς τον ίδιο αριθμό αναγνωστών και αυτό υποτίθεται πως συνεχίζεται επί τουλάχιστον 5 χρόνια. Και το πλέον περίεργο το άφησα για τελευταίο: κανείς από τους δύο, ούτε ο ίδιος ο ονομαστός δημοσιογράφος που τα ξέρει όλα αλλά ούτε και η ιδιοκτησία του γνωστού ΜΜΕ με τις τόσες επιτυχίες και αποκαλύψεις δεν θεωρούν κάτι παράξενο σε αυτή την υπόθεση! Το διαδίκτυο τα τελευταία 5 χρόνια που συζητάμε μεταξύ μας έχει πολλαπλασιαστεί με απίστευτους ρυθμούς αλλά οι αναγνώστες παραμένουν κολλημένοι στο ίδιο νούμερο! Η μήπως αυτό που παραμένει κολλημένο είναι η αντίληψή τους για το διαδίκτυο και για τον συνεργάτη τους;

Το “νούμερο” της υπόθεσης βέβαια δεν είναι ούτε ο αριθμός των υποτιθέμενων αναγνωστών, ούτε ο δημοσιογράφος, ούτε η ιδιοκτησία του γνωστού ΜΜΕ αλλά ακριβώς ο κατασκευαστής των ιστοσελίδων τους που τόσα χρόνια τους κοροϊδεύει μπροστά στα μούτρα τους χωρίς τσίπα! Οι άνθρωποι είναι προφανώς ανυποψίαστοι από τις απάτες του διαδικτύου όμως αυτό δε σημαίνει πως μπορεί ο καθένας να εκμεταλλεύεται ανθρώπους που έχουν άγνοια για να τους “αρμέγει” τεράστια ποσά κάθε τόσο δίνοντάς τους φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Ελεος δηλαδή…

Αυτό που ο κάθε δημοσιογράφος, ιδιοκτήτης ΜΜΕ ή ο οποιοσδήποτε πολίτης που θα χρειαστεί να κατασκευάσει ιστοσελίδα δεν γνωρίζει είναι πως με την πληροφορική μπορεί κανείς να κάνει σχεδόν τα πάντα. Ακόμη και να “εφεύρει” ανύπαρκτους αναγνώστες για την ιστοσελίδα τους!

ΤΟ ΚΟΛΠΟ

Λαμβάνω σχεδόν καθημερινά δεκάδες ηλεκτρονικά μυνήματα από διαδικτυακούς παπατζήδες που προσφέρονται να “αυξήσουν” την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μου ή αυτής των πελατών μου κατά χιλιάδες ή και δεκάδες χιλιάδες “επισκέπτες” σε καθημερινή βάση με αντάλλαγμα προφανώς κάποια δολάρια. Τι κάνουν οι απίστευτοι παπατζήδες; Είναι πολύ απλό. Με κάποιο προγραμματάκι αρχίζουν και “βαράνε” ψεύτικες φορτώσεις ιστοσελίδων με αποτέλεσμα το “κοντέρ” να γράφει χιλιάδες εικονικούς “επισκέπτες” που συνήθως προέρχονται από χώρες όπως Κορέα, Κίνα, Ρωσία κλπ. Φορτώνει λοιπόν το κοντέρ, φορτώνει και το πορτοφόλι των παπατζήδων “συναδέλφων” με ευρώ από τα ανυπεράσπιστα θύματά τους.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ

Κατ αρχάς σε έναν οποιονδήποτε δικτυακό τόπο, ιδιαίτερα για ΜΜΕ και επιχειρήσεις δεν κυνηγάμε το ποσοτικό αλλά το ποιοτικό. Δεν έχει κανένα νόημα να έρθουν 100.000 αναγνώστες σήμερα στην δική μου ιστοσελίδα όταν αυτοί θα είναι άσχετοι που δεν θα ξαναέρθουν ή ακόμη χειρότερα ανύπαρκτοι. Με την ποιότητα κερδίζει κάποιος επισκέπτες και πελάτες στην επιχείρησή του κι όχι με τους (ψεύτικους) αναγνώστες της ιστοσελίδας του! Καλύτερα λοιπόν να έρθουν 10 και καλοί, που τον άλλον μήνα θα γίνουν 100 και πάει λέγοντας παρά να έρθουν με τη μία 10.000 που ακόμη κι αν είναι αληθινοί θα είναι άσχετοι ή θα ήρθαν από λάθος και δεν πρόκειται να ξαναπατήσουν ποτέ. Σα να μπαίνουν 10.000 επισκέπτες μέσα στην επιχείρηση, να την κάνουν άνω – κάτω και να μη ψωνίζουν τίποτα! Ποιος λογικός επιχειρηματίας θέλει κάτι τέτοιο; Και πάνω απ’ όλα ποιος σοβαρός άνθρωπος θα έδινε έστω μισό ευρώ για κάτι τέτοιο; Κι όμως, με την άγνοιά τους δίνουν απίστευτα χιλιάρικα σε κάποιους μόνο και μόνο για να τους κοροϊδεύουν κατάμουτρα!

Οταν λοιπόν ξεκινάει κάποιος να κατασκευάσει δικτυακό τόπο και από την πρώτη στιγμή ζητάει “χιλιάδες αναγνώστες” αν για κακή του τύχη έχει πέσει σε παπατζή “συνάδελφο” εκείνος θα του πασάρει αυτό ακριβώς που έχει ανάγκη για να ικανοποιηθεί: ένα γεμάτο κοντέρ και τίποτε περισσότερο! Σαν τα θύματα που τρέχουν σε αστρολόγους, μελλοντολόγους και άλλους τέτοιους …παπαρολόγους και ζητούν επίμονα να ακούσουν κάτι κι αν ο εν λόγω αερολόγος τους αντιληφθεί και τους το πει τον κάνουν “χρυσό” και τους “αρμέγει” συνεχώς!

Οποιος λοιπόν επαγγελματίας θέλει αποδοτικό και κερδοφόρο δικτυακό τόπο πρώτα ψάχνει να βρει τον κατασκευαστή ιστοσελίδων που είναι κατάλλλος για την δουλειά. Αυτόν που έχει να του δείξει ορισμένες δικές του πετυχημένες υλοποιήσεις, όχι blogs, όχι “νεκρές” ιστοσελίδες, όχι 5 – 10 ιστοσελίδες φίλων και γνωστών που τις έκανε για πλάκα ή ακόμη και δωρεάν. Είσαι καλλιτέχνης και χρειάζεσαι δημοσιότητα; Ψάχνεις και ρωτάς τι μπορεί ένας επαγγελματίας του διαδικτύου να κάνει για σένα προσωπικά και τι κατέχει από το “σπορ” της δημοσιότητας. Οχι για να εντυπωσιαστείς σαν χάνος αλλά για να κερδίσεις από αυτό. Εχεις εφημερίδα; Εχεις εργοστάσιο; Ψάχνεις πάντα τον καλύτερο και του ζητάς συγκεκριμένα πράγματα, ζητάς να σου φέρει κόσμο στο “μαγαζί”, να ανεβάσει την εικόνα της επιχείρησης στα μάτια του αναγνώστη. Δεν εντυπωσιάζεσαι από πολύχρωμα φρου-φρου, όμορφα σχεδιάκια και …γουρουνάκια που χορεύουν στην οθόνη. Αυτά είναι “χάντρες και καθρεπτάκια” για τους ιθαγενείς. Το μόνο που θέλεις είναι ένα: ΚΕΡΔΟΣ κι όχι χαζή αυτοϊκανοποίηση!

Τι θα σου φέρει αυτή η ιστοσελίδα; Επισκέπτες; Πως μπορείς να ξέρεις πως είναι πραγματικοί κι όχι μούφα; Δημοσιότητα: που θα σε διαφημίσει, σε πόσα και ποια ηλεκτρονικά Μέσα; Για πόσο καιρό; Πόσους επισκέπτες έχουν όλα αυτά; Πόσους άλλους τέτοιους πελάτες έχει χειριστεί και τι έχει καταφέρει; Δεν θέλεις μόνο προγραμματιστή ή κομπιουτεράκια ή κάποιον φαφλατά. Θέλεις άτομο που χειρίζεται θέματα δημοσιότητας και είναι πάνω από όλα επαγγελματίας όπως εσύ. Γιατί αυτό ακριβώς χρειάζεσαι, όχι πολύχρωμα κουμπάκια αλλά ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ. Λοιπόν, όποιος σε πείσει πως μπορεί να σου την δώσει, σε αυτόν μπορείς να επενδύσεις. Και όσοι είναι σοβαροί επαγγελματίες στην δουλειά τους ξέρουν να μιλούν ακόμη και για τα πιο περίπλοκα πράγματα όπως το διαδίκτυο με λόγια απλά και κατανοητά. Αν πέσεις σε κάποιον που παίζει με τις λέξεις μέχρι να μπερδευτείς και να …υπνωτιστείς, καλύτερα σήκω και φύγε!

ΤΑ ΑΛΗΘΙΝΑ ΝΟΥΜΕΡΑ

Για έναν τοπικό δικτυακό τόπο η αναμενόμενη κίνηση είναι ανάλογη με αυτά που ο δικτυακός τόπος προσφέρει στους επισκέπτες του. Κανένα μαγικό ραβδί κανενός …μαθητευόμενου “Χάρυ Πότερ” δε μπορεί να φέρει χιλιάδες επισκεπτών λες και οι επισκέπτες – αναγνώστες στο διαδίκτυο είναι άβουλα όντα που μεταφέρονται από εδώ προς εκεί όπως τους διατάξουν. Η καλή δουλειά του έμπειρου κατασκευαστή ιστοσελίδων και η δημοσιότητα που μπορεί να δώσει θα φέρει επισκέπτες στην ιστοσελίδα και πελάτες στην επιχείρηση.

Π.χ. για ένα τοπικό ΜΜΕ αν η κατασκευή των ιστοσελίδων του έγινε σωστά και εάν η ενημέρωση γίνεται με τον κατάλληλο τρόπο, το κοντέρ μπορεί να δείξει μέχρι λίγες χιλάδες πραγματικών αναγνωστών καθημερινά. Οι περισσότεροι από αυτούς θα προέρχονται από κοντινές περιοχές (την Περιφερειακή Ενότητα ή την Περιφέρεια της έδρας του ΜΜΕ) και οι υπόλοιποι θα είναι από την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο που έχουν ενδιαφέροντα στην περιοχή ή σε ένα συγκεκριμένο θέμα που δημοσιεύτηκε. Σε κάθε περίπτωση και για τα δεδομένα της Ροδόπης ένας αριθμός από 500 ως και 3 με 4 χιλιάδες αναγνωστών μπορεί να θεωρηθεί ως ιδανικός, αν λάβουμε υπόψη τα πληθυσμιακά δεδομένα, το πλήθος συνδέσεων διαδικτύου, τα ποσοστά ηλικιών και ελληνόφωνων κ.ο.κ. ανάλογα πάντα με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.

Για μία τοπική επιχείρηση και πάλι εφόσον η κατασκευή και ενημέρωση των ιστοσελίδων είναι η κατάλληλη μπορούμε να πετύχουμε επισκέψεις της τάξης των μερικών εκατοντάδων επισκεπτών την ημέρα. Αυτοί θα προέρχονται κυρίως από την έδρα αλλά και τις γειτονικές περιοχές, μέχρι εκεί που μπορεί ένας πελάτης να ξεκινήσει για να έρθει να αγοράσει κάτι π.χ. ρούχα, έπιπλα ή για να κάνει ταυτόχρονα και την βόλτα του. Συνήθως μέχρι την Καβάλα. Αν μιλάμε για τουριστική επιχείρηση τότε το “κοντέρ” ανεβαίνει ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη επισκέπτες από άλλες χώρες αλλά και εφόσον υπάρχει ξενόγλωσση έκδοση του δικτυακού τόπου στα αγγλικά, βουλγαρικά, τούρκικα κλπ.

Μην πέφτετε λοιπόν κορόιδα κάποιων τους οποίους αν το καλοσκεφτείτε, δεν θα θέλατε να προσλάβετε ούτε ως υπαλλήλους σας. Ταχυδακτυλουργοί είναι και τίποτε περισσότερο. Αυτοί είναι οι αριθμοί που μία περιοχή σαν την δική μας μπορεί να προσφέρει. Και κατά την άποψή μου είναι καλοί. Αν πάλι με το ζόρι θέλετε η ιστοσελίδα σας να έχει χιλιάδες επισκέπτες οι λύσεις είναι οι εξής:

α) Προσφέρετε κάτι πραγματικά καινούριο και ενδιαφέρον, ενημερώνετε την ιστοσελίδα σε καθημερινή βάση και εκμεταλλεύεστε όλα τα εργαλεία επικοινωνίας και δημοσιότητας στο έπακρο. Εχετε ειδικό προσωπικό γι αυτό, πληρώνετε καλά τους συνεργάτες σας.

β) Πηγαίνετε σε κάποιον “συνάδελφο” παπατζή και σας φορτώνει χιλιάδες ψεύτικες επισκέψεις από χώρες του Τρίτου Κόσμου και …χαμογελάτε ευχαριστημένοι!

γ) Γεμίζετε την ιστοσελίδα σας …με τσόντες!

Για κάθε άλλη περίπτωση σοβαρής επιχείρησης οι αριθμοί που ανέφερα πιο πάνω είναι το ιδανικό που μπορεί κανείς να περιμένει. Οταν οι μεγαλύτερες εφημερίδες πουλάνε μερικές εκατοντάδες φύλλα δε μπορεί με την ίδια ύλη και χωρίς τίποτε άλλο ξεχωριστό να περιμένουν οι διαδικτυακοί τους αναγνώστες να είναι χιλιάδες. Οταν σε μία εμπορική επιχείρηση μπαίνουν στην καλύτερη περίπτωση 5, 10, 30 ή 50 επισκέπτες καθημερινά δε μπορεί ο ιδιοκτήτης να περιμένει χιλιάδες διαδικτυακούς επισκέπτες χωρίς επίσης να προσφέρει κάτι ξεχωριστό. Η τουλάχιστο όλοι οι παραπάνω να απευθύνονται σε ένα διεθνές κοινό και σε πολλές γλώσσες.

Αν μία ιστοσελίδα καταφέρει να κάνει την επιχείρησή σας γνωστή σε 100 επιπλέον πιθανούς πελάτες την ημέρα πρέπει να είστε ευχαριστημένοι. Αν ο αριθμός ανέβει στους 500 τότε πρέπει να πετάτε στα σύννεφα. Αν τώρα έχετε ΜΜΕ και καταφέρετε να ξεπεράσετε τους 1.000 αληθινούς επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας τότε είστε πραγματική δύναμη στο χώρο σας. Αρκεστείτε σε αυτούς τους αριθμούς που είναι οι πραγματικοί για τα σημερινά δεδομένα και εκμεταλλευτείτε την δημοσιότητα που σας προσφέρει το διαδίκτυο για να φέρετε όλους αυτούς τους επισκέπες στην επιχείρισή σας ως πελάτες. Μη χάνετε τον καιρό σας με ψεύτικες υποσχέσεις, μόνο και μόνο για να γεμίζει το πορτοφόλι κάποιων άλλων.

Βεβαίως προσωπικά έχω κατασκευάσει ιστοσελίδες με πολύ μεγαλύτερες επισκεψιμότητες όμως αυτές ανήκουν στην κατηγορία “ειδικές περιπτώσεις” και απαιτούν επένδυση, όχι τόσο χρήματος όσο ψυχής και χρόνου. Σε κάθε περίπτωση είχα την χαρά να ζήσω περιπτώσεις όπου μία ιστοσελίδα (ακόμη και μία απλή) άλλαξε την ίδια την επιχείρηση όσο και τον επιχειρηματία. Κι αυτή είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση για έναν επαγγελματία, όχι να κονομάει μεγάλα ποσά (συνήθως με αδιαφανείς μεθόδους) αλλά η σχέση με τον πελάτη και το αποτέλεσμα που αφήνει ευχαριστημένους τους πάντες. Κι αυτό το συναίσθημα δεν αναπληρώνεται ούτε με χρήματα, ούτε με χιλιάδες χιλιάδων (Κινεζορωσοκορεάτες…) ανύπαρκτους επισκέπτες – πελάτες…

Προσοχή στους χιλιάδες ανύπαρκτους επισκέπτες – μαϊμού…

…τους οποίους θα κληθείτε να πληρώσετε και “χρυσούς” σε κάποιον “επαγγελματία” – πραγματική μαϊμού!

Σωτήρης Μπουζάρας

www.rodopimedia.gr

Ροδόπη – Υπηρεσίες Δημοσιότητας

 

Το βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrDigg thisShare on VKShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Σχόλια αναγνωστών

comments

Leave a Reply