breaking news

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΗΣ

October 10th, 2017 | by rodopinews
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΝΟΜΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΗΣ
ΑΡΘΡΑ & ΑΠΟΨΕΙΣ
0

«Υποχρέωση όλων μας είναι να διευκολύνουμε κάθε συνάνθρωπό μας στην κατοχύρωση της νομικής του υπόστασης με την επιθυμητή ταυτότητα φύλου. Υποχρέωση εναρμονισμένη απολύτως με τις απόψεις της παγκόσμιας ψυχιατρικής κοινότητας αλλά και με το ψήφισμα του Συμβουλίου της Ευρώπης».

Σε αυτό εστιάζει μιλώντας στην «Εφ.Συν.» για το νομοσχέδιο για την ταυτότητα φύλου, ένα νομοσχέδιο θετικό, με σωστή κατεύθυνση, όπως λέει, ο Δημήτρης Παπαδημητριάδης, ψυχίατρος-ψυχοθεραπευτής, με μάστερ στη Διεθνή Πολιτική Υγείας.

«Η υποχρέωση όλων μας», επισημαίνει, «εκφράζεται μέσω των μεγάλων φορέων, όπως είναι η Παγκόσμια Ψυχιατρική Εταιρεία, αλλά και των μεγάλων οργανισμών, όπως είναι η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία και η Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία, αλλά και με το ψήφισμα 2048/2015 του Συμβουλίου της Ευρώπης (παράγραφοι 6.2.1, και 6.2.2) το οποίο παροτρύνει τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης αφενός στην απλοποίηση των διαδικασιών για την αλλαγή φύλου, αφετέρου, όπως ρητά αναφέρει, καταργεί τις υποχρεωτικές ιατρικές πράξεις, δηλαδή τη διάγνωση ψυχικής υγείας ως αναγκαία νομική προϋπόθεση για την αναγνώριση της ταυτότητας φύλου».

Για τους έφηβους

Για την αυστηρή ανακοίνωση που εξέδωσε η Παιδοψυχιατρική Εταιρεία Ελλάδος, στην οποία εκφράζει την αντίθεσή της για την επέκταση της δυνατότητας αλλαγής φύλου σε άτομα 15 ετών και άνω, ο Δ. Παπαδημητριάδης επικαλείται καταρχάς τη διεθνή επιστημονική έρευνα σύμφωνα με την οποία το 14,6% των παιδιών 5 έως 11 ετών όταν βασανίζονται με τα ζητήματα δυσφορίας για το φύλο παρουσιάζουν αυτοκτονικό ιδεασμό και κατά 2,4% πραγματοποιούν αυτοκτονικές απόπειρες σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό.

Οπως εξηγεί, αυτό συμβαίνει γιατί στην προσπάθειά τους να αναπτύξουν κοινωνικές συμπεριφορές και ικανότητες κατάλληλες για την ηλικία τους αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες, αδυναμίες, γίνονται στόχος των συνομηλίκων τους αλλά και της κοινωνίας, απομονώνονται και βασανίζονται και καθώς μεγαλώνουν και μπαίνουν στην εφηβεία η ψυχολογική τους κατάσταση επιδεινώνεται λόγω της φυσικής τους απέχθειας μπροστά στο σώμα τους που αλλάζει και γίνεται ολοένα και πιο χαρακτηριστικό του φύλου που προσπαθούν να αποποιηθούν.

Τα παραπάνω, όπως λέει, «μας δίνουν την κατεύθυνση ότι με τη συναίνεση των γονέων, αλλά οπωσδήποτε και με τη διαπίστωση του ιατρικού συμβουλίου που προβλέπει ο νέος νόμος και θα συγκροτείται από ειδικούς επιστήμονες, έχουμε κάθε λόγο ως κοινωνία να δεχτούμε την αλλαγή φύλου από τα 15 συμπληρωμένα έτη και μετά».

«Κατανοώ απόλυτα» -σημειώνει -«τη δυσαρέσκεια της Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας που ως επιστημονικός φορέας θα μπορούσε δυνητικά να είχε προσκληθεί στη σχετική διαβούλευση, από την άλλη διατηρώ μια επιφύλαξη για τον τόνο με τον οποίο η ανακοίνωση κατευθύνει τη σκέψη μας βασιζόμενη σε ολιγάριθμες επιστημονικές μελέτες και που μου φαίνεται ότι δεν εναρμονίζεται με τις απόψεις μεγαλύτερων και εξίσου έγκριτων επιστημονικών φορέων της αλλοδαπής».

Το ζήτημα της ταυτότητας του φύλου, προσθέτει, που βρίσκεται σε αντίθεση με τον γενετικά προσδιορισμένο φαινότυπο του φύλου, είναι ένα φαινόμενο που υπάρχει και είναι γνωστό στην ανθρώπινη εμπειρία και ειδικότερα στους ειδικούς επιστήμονες από τότε που υπάρχει ο άνθρωπος.

“Μας ενδιαφέρει επομένως να αποψυχιατρικοποιήσουμε αυτή τη δεδομένη ψυχολογική κατάσταση γιατί, σε αντίθεση με τα κοινώς λεγόμενα, στη σύγχρονη επιστημονική θεώρηση των νοσημάτων δεν συνιστά ψυχική διαταραχή, εφόσον οι τρανσεξουαλικοί συνάνθρωποί μας δεν αντιμετωπίζουν το πραγματικά επιθυμητό φύλο τους ως δυσάρεστο ή στρεσογόνο ή περιοριστικό για την ποιότητα της ζωής τους ή πολύ περισσότερο ως αιτία οποιασδήποτε αναπηρίας.”

Για τις αντιδράσεις

Για την αναστάτωση της ελληνικής κοινωνίας και του κοινοβουλίου, αλλά και για την οργισμένη αντίδραση της Εκκλησίας θα πει ότι «η ίδια η κοινωνία, που δεν έχει την απαραίτητη ενημέρωση, χρειάζεται περισσότερη πληροφορία από τους συντεταγμένους επιστημονικούς φορείς σε αντιδιαστολή με την αποσπασματική ενημέρωση που σήμερα λαμβάνει από συγκρουόμενους πολιτικούς, δογματικούς επώνυμους και θεσμούς όπως είναι η Εκκλησία που παρά τη θετική, θα αναγνωρίσω, πρόθεσή της, είναι αυτονόητο ότι δεν διαθέτει τη σε βάθος απαραίτητη γνώση».

«Ορισμένοι εκκλησιαστικοί εκπρόσωποι», θα πει, «εκτιμώ ότι κάνουν το σφάλμα να αναφέρονται σε ένα “ανεξέλεγκτο δικαιωματισμό” και να μιλούν για ασθένεια παρουσιάζοντας τον Θεό ως τιμωρητικό και όχι ως τον Θεό της αγάπης που δεν εγκαταλείπει ποτέ κανεναν άνθρωπο, αλλά συμπορεύεται μαζί του».

«Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό στην Ελλάδα» τονίζει και προσθέτει ότι «τα ζητήματα αυτά έχουν απασχολήσει και τις υπόλοιπες πολιτισμένες χώρες και έχουν τελεσιδικήσει από ετών με τη συμμετοχή επιστημόνων και πολιτικών εξ ου και το ψήφισμα 2048/2015 του Συμβουλίου της Ευρώπης».

Για τους γονείς

Με γνώμονα την αγάπη οι γονείς μπορούν να υπερβούν, λέει, τις όποιες ιδεολογίες, θρησκευτικές πεποιθήσεις, ακόμα και πολιτικές απόψεις που μπορούν να δηλητηριάσουν το συναίσθημα αυτό και να το μεταλλάξουν σε θυμό και απόρριψη.

Οφείλουν να επιδιώκουν την ενημέρωση από τους ειδικούς επιστήμονες όταν έρχονται αντιμέτωποι με δύσκολα φαινόμενα μέσα στην οικογένεια, για τα οποία είναι φυσικό να έχουν άγνοια σε πρώτη ανάγνωση.

Από εκεί και πέρα «με γνώμονα την αγάπη και φροντίδα που ως γονείς είναι ηθικά και νομικά επιφορτισμένοι να παρέχουν αθρόα, να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν ώστε τα παιδιά μας που μπορεί να είναι διαφορετικά να υποφέρουν τουλάχιστον στον ελάχιστο βαθμό μέχρι η κοινωνία μας να προοδεύσει στο σύνολό της και το μίσος ή ο φόβος για τη διαφορετικότητα να εξαλειφθεί».

http://www.efsyn.gr/arthro/na-dieykolynoyme-kathe-synanthropo-mas-stin-katohyrosi-tis-nomikis-toy-ypostasis

Το βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrDigg thisShare on VKShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Σχόλια αναγνωστών

comments

Comments are closed.