breaking news

ΤΟ “ΤΡΟΛΑΡΙΣΜΑ” ΓΝΩΣΤΗΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΖΥΘΟΠΟΙΙΕΣ ΠΟΥ ΞΕΣΗΚΩΣΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ

February 21st, 2016 | by rodopinews
ΤΟ “ΤΡΟΛΑΡΙΣΜΑ” ΓΝΩΣΤΗΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΖΥΘΟΠΟΙΙΕΣ ΠΟΥ ΞΕΣΗΚΩΣΕ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
0

Οταν πριν χρόνια ξεκίνησε η “επανάσταση” της ελληνικής μπύρας (στον τόπο όπου εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Γη, στην Θράκη) οι μονοπωλούντες “ολιγάρχες” της αγοράς δεν έδειξαν να ανησυχούν. Θεώρησαν πως θα είναι ένα φαινόμενο παροδικό το οποίο θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν με άλλους τρόπους: εκβιασμούς μεταπωλητών, πρόκληση καταστροφών σε υποδομές αντιπάλων και άλλες τέτοιες πρακτικές οι οποίες αναδείχθηκαν πολύ αργότερα με πορίσματα της Δικαιοσύνης.

Μετά από σχεδόν 20 χρόνια παρουσίας ελληνικής μπύρας στην εγχώρια αγορά, μία αγορά η οποία μονοπωλούνταν μέχρι τότε από λίγες γνωστές πολυεθνικές εταιρείες οι οποίες για κάποιο λόγο είχαν ακόμη και την εύνοια των μέχρι τότε κυβερνήσεων, η καταναλωτική συνείδηση των Ελλήνων έχει πλέον ωριμάσει σε σημείο που μία ελληνική μπύρα τοπικής παραγωγής να μην αντιμετωπίζεται ως μία ευκαιριακή επιλογή λόγω καλύτερης “προσφοράς” αλλά ως συνειδητή καταναλωτική προτίμηση σε ένα προϊόν για το οποίο οι περισσότεροι καταναλωτές θεωρούν πως είναι ποιοτικώς ανώτερο και προσφέρει απείρως σημαντικότερη κεκτημένη αξία και εμπειρία στον καταναλωτή, από αυτά των πολυεθνικών.

Αντιλαμβανόμενες αυτή την “στροφή” των καταναλωτών αλλά και το πείσμα τους σε πολλές περιπτώσεις, οι μεγάλες σε πωλήσεις εταιρείες του κλάδου οι οποίες ταυτόχρονα βλέπουν τα ποσοστά πωλήσεων των δεκάδων μέχρι στιγμής τοπικών παραγωγών να αυξάνονται επενδύουν συνεχώς σε ολοένα και περισσότερες διαφημιστικές καμπάνιες. Μία εκ των οποίων ήταν και η πρόσφατη παρουσίαση γνωστής μπύρας η οποία με τρόπο ίσως άκομψο επιχείρησε να παρουσιάσει τα προϊόντα των ανεξάρτητων ζυθοποιών ως προϊόν πειραματισμού και χωρίς ελεγχόμενα σταθερή ποιότητα. Τα κατάφερε όμως;

Αν κρίνει κανείς από τις αντιδράσεις του κοινού μάλλον όχι. Προς το παρόν τουλάχιστον καθώς η μάχη της διαφήμισης απέναντι στην τοπική καταναλωτική συνείδηση και στην ποιότητα θα κρατήσει πολύ ακόμη.

Δείτε την διαφήμιση:

Το τηλεοπτικό μήνυμα της εταιρείας κάθε άλλο έγινε δεκτό από το καταναλωτικό κοινό το οποίο αντέδρασε άμεσα θεωρώντας ότι με τέτοιου είδους διαφημίσεις οι οποίες λειτουργούν ως δυσφημήσεις για τις τοπικές ζυθοποιίες στην ουσία προσβάλλεται η νοημοσύνη των καταναλωτών. Οι δε σχολιασμοί που ακολούθησαν στο επίσημο κανάλι της εταιρείας στο Youtube.com όπου και προβάλλεται το συγκεκριμένο διαφημιστικό μήνυμα είναι χαρακτηριστικές των αντιδράσεων αυτών αποδεικνύοντας για άλλη μία φορά ότι το διαδίκτυο είναι μέσο ξεκάθαρα διαδραστικό και όχι απλά τηλεόραση.

Δείτε ορισμένες από τις αντιδράσεις:

amstel2

amstel3

amstel4

amstel5

amstel6

amstel7

amstel8

amstel9

Είναι απορίας άξιο πως μία εταιρεία τεραστίων μεγεθών προχώρησε σε μία τέτοια ενέργεια χωρίς να υπολογίσει εκ των προτέρων τις αντιδράσεις του καταναλωτικού κοινού στο οποίο απευθύνεται. Και είναι επίσης ενδιαφέρον να μάθουμε ποιες τελικά ήταν οι επιπτώσεις αυτού του διαφημιστικού μηνύματος της εταιρείας σε περιοχές της Ελλάδας με παραγωγή μπύρας, όσο και σε παραγωγές που δεν διαθέτουν δική τους ζυθοποιία.

Και όλα αυτά όταν ο άλλος μεγάλος παίχτης της εγχώριας αγοράς μπύρας δήλωσε πριν λίγες ημέρες πως “η Νιγηρία είναι ασφαλέστερο μέρος για την εταιρεία μας από ότι η Ελλάδα“. Αναμένουμε λοιπόν ανακατατάξεις στο τοπίο της αγοράς μπύρας;

Σωτήρης Μπουζάρας

www.rodopimedia.gr

Ροδόπη – Υπηρεσίες Δημοσιότητας

 

Το βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrDigg thisShare on VKShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Σχόλια αναγνωστών

comments

Comments are closed.