breaking news

Η μεγάλη απάτη με τα Like στο facebook …και οι χρυσοπληρωμένες από τον πελάτη “μαϊμούδες”

June 2nd, 2014 | by rodopinews
Η μεγάλη απάτη με τα Like στο facebook …και οι χρυσοπληρωμένες από τον πελάτη “μαϊμούδες”
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
0

fm

Ο δικτυακός τόπος Eyedoll.gr δημοσιεύει ένα άρθρο σχετικά με την απάτη των πλαστών “Like” στο Facebook. Στην ουσία πρόκειται για κάτι αντίστοιχο με αυτό που περιέγραφα σε παλαιότερο άρθρο μου με τίτλο “Τα παπατζιλίκια ορισμένων “συναδέλφων” και …οι αστρολόγοι του διαδικτύου” αλλά και σε άλλα άρθρα αναλόγου περιεχομένου στην ενότητα “Επιχείρηση & διαδίκτυο“, άρθρα χάρη στα οποία μου έκοψαν την “καλημέρα” οι 8 από τους 10 συνάδελφοι – ιντερνετάδες της γύρω περιοχής κάτι για το οποίο είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος!

Στην ουσία πρόκειται για μία από τις απάτες τις οποίες κάποιοι αυτοδιαφημιζόμενοι (σε διαδίκτυο και εφημερίδες – γιατί άραγε οι “πετυχημένοι” του διαδικτύου να έχουν ανάγκη να διαφημιστούν στις εφημερίδες;) “επαγγελματίες του Internet” χρησιμοποιούν για να παρουσιάζουν πλαστή δημοφιλία της δουλειάς τους και να κοροϊδεύουν είτε το αναγνωστικό κοινό, είτε σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και τους αφελείς πελάτες τους οι οποίοι νομίζουν πως επειδή κάποιος ταλαντούχος στο να πουλάει παραμύθι ιντερνετο-παπατζής τους έπεισε να του δώσουν ένα σωρό λεφτά, αμέσως χιλιάδες κόσμου ενδιαφέρονται για την ιστοσελίδα τους, την οποία στην ουσία δεν επισκέπτεται κανείς! Οι ίδιοι όμως οι εξαπατημένοι μένουν με την εντύπωση πως είναι …διάσημοι στο διαδίκτυο και άρα τα λεφτά τους έπιασαν τόπο.

Ποιο είναι το αντίδοτο σε τέτοιες απάτες; Οπως και σε κάθε απάτη, το μοναδικό αντίδοτο μπορεί να είναι η ενημέρωση και η γνώση ώστε κανείς παπατζής να μην πλησιάζει. Επειδή όμως δεν μπορεί ο καθένας να είναι ενημερωμένος, παίζει ρόλο και η σωστή επιλογή συνεργάτη. Αν λοιπόν κάποιος έχει επιλέξει ως συνεργάτη κάποιον από αυτούς που περιγράφω παραπάνω, απλά καλείται συνεχώς να βάζει το χέρι στην τσέπη για υπηρεσίες – φάντασμα, μάλιστα με κοστολόγιο πολλαπλάσιο του αληθινού, αλλά τουλάχιστον παίρνει για αντάλλαγμα κάτι για εκείνον πολύ σημαντικό: την ψευδαίσθηση πως χιλιάδες κόσμου βλέπει την ιστοσελίδα του και άρα τα πολλά λεφτά που έχει ακουμπήσει στον “εξαιρετικό επαγγελματία” άξιζαν.

Μου έχει τύχει πολλές φορές να μιλήσω με τέτοιους ανθρώπους που ζουν σε τέτοια ψευδαίσθηση και αυτό που έκανα σε όλες τις περιπτώσεις ήταν ένα: τους άφησα να χαρούν την ψευδαίσθηση αυτή! Πρώτον γιατί δεν είμαι κακός άνθρωπος για να χαλάω το προσωπικό παραμύθι κάποιου (που άλλωστε το έχει χρυσοπληρώσει ο άνθρωπος) και δεύτερον γιατί δεν με ενδιέφερε ποτέ να κερδίζω αφελείς πελάτες από παπατζήδες “συναδέλφους”. Γιατί το μόνο σίγουρο είναι πως ακόμη κι αν ένας τέτοιος πελάτης αποφάσιζε να συνεργαστεί μαζί μου, θα ζητούσε πάλι τα ίδια: άρτον και θεάματα για να ικανοποιήσει τις προσωπικές του ανασφάλειες με κάποια φαντασίωση πως χιλιάδες αναγνώστες επισκέπτονται την ιστοσελίδα του σε λίγα 24ωρα και όχι ουσία και ποιότητα που σε βάθος χρόνου θα δημιουργούσε αληθινούς αναγνώστες – πελάτες.

Βλέπετε η αλήθεια δεν είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων εξίσου δελεαστική όσο τα παραμύθια και κάποιοι γουστάρουν να πληρώνουν για να δημιουργούν μία εικονική πραγματικότητα και να ζουν σε αυτή. Γιατί λοιπόν να τους την χαλάσω για λίγα ευρώ; Και να έχω μετά τον “συνάδελφο” (παπατζή) να λέει και πάλι ένα σωρό πίσω από την πλάτη μου, που ήδη λέει και γράφει;

Σωτήρης Μπουζάρας

www.rodopimedia.gr

Ροδόπη – Υπηρεσίες Δημοσιότητας

Υ.Γ.: με πληροφόρησαν πως το άρθρο ήδη διαβάστηκε και πως κάποιοι ήδη έχουν σχολιάσει πολλά και διάφορα. Μεταξύ άλλων κάποιος φανατικός αναγνώστης που ζει χάρη σε δουλειές των άλλων σχολιάζει με αρνητικό τρόπο το άρθρο γιατί προφανώς ενοχλήθηκε από τα περί απάτης στο διαδίκτυο. Δεν μας λέει όμως κάτι. Γιατί άραγε σχεδόν πάντα μυγιάζεται; Και γιατί πάντα μυγιάζεται μόνο αυτός και όχι κάποιος άλλος όταν γράφω για απάτες, για ρώσικα και άλλα πειρατικά σκριπτάκια που ανεβάζουν πλαστή αναγνωσιμότητα, για εξαπάτηση πελατών κ.ο.κ.; Και εφόσον οι δικοί μου αναγνώστες μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, όπως λέει, γιατί ανησυχεί; Και άντε ο άνθρωπος είναι ιδιόρρυθμος και έχει πρόβλημα με εμένα. Με την ιστοσελίδα που έγραψε το άρθρο έχει πάλι πρόβλημα; Με όσους γράφουν για απάτες στο διαδίκτυο έχει πάντα πρόβλημα; Γιατί άραγε; Ενας τέτοιος “μεγάλος επιστήμονας” του διαδικτύου ξεπερνά τις δικές μου δυνατότητες. Και ως τέτοιον “μεγάλο επιστήμονα” του διαδικτύου που είναι, τον αφήνω ήσυχο να πάει να διαφημιστεί ξανά σε γνωστή αγαπημένη του τοπική εφημερίδα για να ψαρέψει κανέναν πελάτη, που προφανώς θα ανήκει στην ομάδα των “χιλιάδων” αναγνωστών της ιστοσελίδας που ο ίδιος κατασκεύασε…

Το άρθρο του Eyedoll.gr για τις απάτες στο Facebook:

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι χρήστες, μεταξύ αυτών και πολλοί επώνυμοι, χρησιμοποιούν το facebook ως μέσο προβολής.

Πολλές επιχειρήσεις επίσης, επενδύουν πλέον χρόνο και χρήμα στο fb και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την προώθηση των υπηρεσιών τους και τη διαφήμιση των προϊόντων τους. Αποτελεί συνήθη και διαδεδομένη πρακτική η δημιουργία fan pages εντός του fb, σελίδων δηλαδή όπως αυτή του eyedoll που εξυπηρετούν αυτόν το σκοπό.

Στις σελίδες αυτές υπάρχει το γνωστό για τους χρήστες του fb, κουμπάκι «Μου Αρέσει» (Like). Όταν το κλικάρει κάποιος, αυξάνεται ένας μετρητής σε ειδικό πεδίο δίπλα στο κουμπάκι, που καταγράφει σε πόσους αρέσει η σελίδα.

Ο αριθμός των Likes θεωρείται από πολλούς ως μια ένδειξη της δημοφιλίας και της επισκεψιμότητας μιας σελίδας. Όσο μεγαλύτερος είναι, τόσο υποτίθεται ότι αυξάνεται το κύρος, η αξιοπιστία αλλά και η αξία της επιχείρησης, του προσώπου ή του θέματος που προβάλλεται μέσω της σελίδας.

Επίσης, τα περισσότερα πλέον sites και κυρίως τα ειδησεογραφικά, έχουν συνδεθεί απ’ ευθείας με το facebook και δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να πατούν το κουμπάκι “Like” μέσα από τις ιστοσελίδες τους. Με τον τρόπο αυτό γίνεται άμεσα ευδιάκριτο ακόμη και σε μη χρήστες του fb, σε πόσους αρέσει το περιεχόμενο ενός ιστότοπου.

Στην προσπάθειά τους να κερδίσουν Likes για τις σελίδες τους, πολλοί χρήστες καταφεύγουν δυστυχώς σε αθέμιτες και ανήθικες πρακτικές, εκμεταλλευόμενοι και κάποια ελαττώματα (flaws) του facebook.

Μια συνήθης πρακτική είναι η δημιουργία ψεύτικων προφίλ που προστίθενται ως εικονικοί fans μια σελίδας. Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με μια σχετικά πρόσφατη έρευνα του BBC, τo 8.7% των χρηστών του facebook δεν είναι αληθινοί. Είναι ένα ποσοστό που αντιστοιχεί σε 83 εκατομμύρια ψεύτικους λογαριασμούς.

Ακόμη μια πρακτική όμως, είναι και η αγορά Likes. Σε ιστότοπους όπως το Buildmybuzz.com, προσφέρεται η δυνατότητα αγοράς πακέτων Likes, έναντι κάποιας χρηματικής αμοιβής.

Τα Likes αυτά πιθανώς να προέρχονται από αληθινούς χρήστες, οι οποίοι όμως καμιά σχέση ή επαφή έχουν με τις σελίδες στις οποίες κάνουν Like. Οπότε και σ’ αυτή την περίπτωση η αύξηση του αριθμού των fans είναι εικονική και εξυπηρετεί μόνο το σκοπό της δημιουργίας εντυπώσεων.

Κατά καιρούς η διαχειριστική ομάδα του fb εκτελεί επιδρομικούς ελέγχους και διαγράφει τα ψεύτικα προφίλ. Μαζί με αυτά χάνονται και τα ψεύτικα Likes, αλλά το πρόβλημα δεν δείχνει να θεραπεύεται, καθώς υπάρχουν και άλλοι τρόποι εξαπάτησης.

Κάποιοι ιστότοποι όπως το Likefake.com προτρέπουν τους χρήστες να αντικαταστήσουν το κουμπάκι “Like” του FB στις ιστοσελίδες τους, με ένα παρόμοιο. Το νέο κουμπάκι έχει όλη τη χρηστικότητα του κανονικού, δίνει όμως τη δυνατότητα στον διαχειριστή της ιστοσελίδας να συμπληρώσει μόνος του το πεδίο των Likes με ό,τι αριθμό επιθυμεί. To slogan του εν λόγω ιστότοπου είναι χαρακτηριστικό: “Real like button, fake like count”.

Πέρα απ’ όσα αναφέρθηκαν ωστόσο, ο ίδιος ο αλγόριθμος του facebook για τα Likes, έχει κάποιες ιδιαιτερότητες. Όταν αυτές γίνονται εκμεταλλεύσιμες, μπορεί να αλλοιωθεί στην πράξη ο πραγματικός αριθμός των ατόμων, που στ’ αλήθεια τους αρέσει το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας.

Κάθε φορά που μια ιστοσελίδα κοινοποιείται στο fb σε status ή αποστέλλεται στο Inbox κάποιου χρήστη, αυξάνονται τα Likes χωρίς κανείς να έχει πατήσει το κουμπάκι «Μου αρέσει». Τα σχόλια που προστίθενται από κάτω -ακόμη και αρνητικά- επίσης αυξάνουν τον αριθμό των Likes.

Σημαντική λεπτομέρεια: ακόμη και αν διαγραφεί η κοινοποίηση, ο αριθμός των Likes στην ιστοσελίδα δεν θα μειωθεί. Έχει καταγραφεί μόνιμα και μπορεί μόνο να αυξάνεται.

Εν κατακλείδι, ο αριθμός των Likes που φαίνεται στις fan pages του fb, αλλά και σε ιστοσελίδες εκτός αυτού, συχνά ενδέχεται να είναι πλασματικός και κατά συνέπεια παραπλανητικός. Το γεγονός αυτό δημιουργεί σοβαρούς προβληματισμούς, για την αξιοπιστία του fb, για όσους επιλέγουν τα “Like” ως κριτήριο αξιολόγησης μιας επιχείρησης.

ΥΓ.: Σε ελάχιστο χρόνο μετά τη δημοσίευση του παρόντος άρθρου, ο αριθμός των Likes κάτω απ’ αυτό, θα αυξηθεί υπερβολικά και θα ξεπεράσει τα 1000. Ο αριθμός αυτός θα είναι σκόπιμα πλασματικός. Ένα απλό δείγμα του πόσο εύκολα μπορεί κανείς να εξαπατήσει και να παραπλανήσει.

Πηγή: www.eyedoll.gr

 

Το βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrDigg thisShare on VKShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Σχόλια αναγνωστών

comments

Comments are closed.