breaking news

Γιώργος Αναγνωστόπουλος: Where are the bloggers?

November 22nd, 2012 | by rodopinews
Γιώργος Αναγνωστόπουλος: Where are the bloggers?
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ & ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
0

Για τα πρώτα βήματα των blogs στην Ελλάδα, την επαγγελματική τους αξιοποίηση τότε και σήμερα αλλά …και για τον παλιό του εαυτό γράφει στο Suit ο Γιώργος “Is Your Man” Αναγνωστόπουλος. Μία μικρή διαδρομή προς τα πίσω για όσους έζησαν εκείνες τις όντως ενδιαφέρουσες ημέρες που τα blogs άλλαξαν τον τρόπο ενημέρωσης και επικοινωνίας και στην Ελλάδα.

Με τον Γιώργο γνωριζόμαστε διαδικτυακά από το πρώτο “μπαμ” του διαδικτύου στην Ελλάδα, κάπου στο 2000, ίσως και λίγο νωρίτερα. Ζήσαμε μέσω ψηφιακών καναλιών ο ένας την επαγγελματική εξέλιξη του άλλου αλλά και τις ημέρες των blogs (που για εμένα ήταν κάτι αντίστοιχο με τις ημέρες ραδιοφώνου όταν το νέο εκείνο Μέσο έκανε την δική του εμφάνιση στην καθημερινότητά μας) όπου τότε εκείνος από Ελλάδα και Αγγλία και εγώ από την μακρινή Κομοτηνή διατηρούσαμε κάποια πολύ γνωστά δικά μας ιστολόγια. Ο Γιώργος το δικό του το διατηρεί ως και σήμερα. Τα δικά μου πλέον δεν βρίσκονται στον αέρα εφόσον θεώρησα πως ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους.

Τα κοινωνικά δίκτυα ήρθαν στην συνέχεια ως επιβεβαίωση της τάσης του κοινού για περισσότερη αλληλεπίδραση. Ο Γιώργος ήταν από τους πρώτους στην χώρα μας που αντιλήφθηκε την μεγάλη αξία των κοινωνικών δικτύων για μία επιχείρηση και αξιοποίησε στο έπακρο τα νέα εργαλεία που πλέον είχαμε όλοι στην διάθεσή μας. Ομως ποτέ δεν ξέχασε και την σημασία των blogs τόσο στην επαγγελματική, όσο και στην προσωπική μας ζωή. Το George Is Your Man ήταν μία τομή στα ελληνικά Social Media που ακόμη και σήμερα έχει τη δική του μεγάλη αξία γι αυτό και θα του πρότεινα να μείνει για πάντα εκεί.

Σωτήρης Μπουζάρας

www.rodopimedia.gr

Ροδόπη – Υπηρεσίες Δημοσιότητας

 

 

Το άρθρο του Γιώργου Αναγνωστόπουλου:

http://www.suit.gr/where-are-the-bloggers/

Έκανα μια βόλτα πρόσφατα ένα βράδυ από το blog μου. Όχι αυτό που διαβάζετε τώρα. Δεν είναι αυτό το πιο γνωστό μου blog, για τους παλιούς.

Είχα ένα άλλο blog, το οποίο ήταν από τα πρώτα blogs στην Ελλάδα. Το ξεκίνησα κάπου το 2004 και έχω γράψει κοντά στις 1.000 αναρτήσεις σε εκείνο (ενώ αυτό έχει περίπου 800). Τα τελευταία χρόνια δε γράφω πολύ, κυρίως γιατί το blog εκείνο είναι ενός Γιώργου που κάποτε ήμουν και τώρα δεν είμαι.

Η τελευταία μου ανάρτηση σ’ εκείνο το blog είναι η ιστορία του πρωινού του Απρίλη που η γιαγιά μου πέθανε. Είναι από αυτά τα πράγματα που σαν άνθρωπος δεν είσαι σίγουρος αν θέλεις να τα μοιραστείς με τον κόσμο. Αλλά εκείνο το blog έχει πολλές τέτοιες δικές μου στιγμές.

Περιπλανήθηκα λίγο σε άλλες αναρτήσεις και είδα σχόλια από κόσμο που είχε ανοίξει τότε δικά του blogs και αλληλοσχολιαζόμασταν. Σκέφθηκα το πόσο αργά έμαθε το γενικό κοινό για τα blogs και τους bloggers.

Η φωτογραφία είναι χαρακτηριστική του ύφους των φωτογραφιών που βρίσκει κανείς σε ένα προσωπικό blog.

Μάλιστα, πολλοί -ακόμα και στον κλάδο της επικοινωνίας- θεωρούν ακόμα πως όταν μιλάμε για bloggers εννοούμε αυτούς που γράφουν ανώνυμες ειδήσεις, όπως οι Τσεκουράτοι, το Τρομακτικό, το (παλιό) Τρωκτικό και άλλοι. Μόνο στην Ελλάδα αυτά, φυσικά.

Υπάρχει μια μεγάλη πηγή ανθρώπων που γράφουν ή γράφανε σε blogs. Οι περισσότεροι μιλάνε για τα δικά τους θέματα. Προσωπικά. Και γράφουν ανώνυμα ή επώνυμα για σκέψεις και πράγματα που η καθημερινότητα τους εμπνέει να τα διοχετεύσουν ηλεκτρονικά.

Και υπάρχουν και άλλοι, αυτοί που είναι μάλλον πιο άμεσα αξιοποιήσιμοι σε εμάς τους marketers, εκείνοι που γράφουν για κάποιο συγκεκριμένο θέμα: τεχνολογία, μόδα, ομορφιά, φαγητό, μωρά (tech, fashion, beauty, food & parenting).

Αυτοί είναι εκείνοι που αν και καταναλωτές και όχι επαγγελματίες opinion makers / δημοσιογράφοι, καταφέρνουν να είναι influencers στο χώρο τους.

Και σκέφτομαι ότι κι αυτό πλέον έχει κλονιστεί σε μεγάλο βαθμό.

Οι πρώτοι bloggers που αξιοποιήθηκαν εμπορικά, ήταν οι tech bloggers. Κάπως έτσι κι εγώ έκανα τις πρώτες εμπορικές δοκιμές με το xblog το οποίο τότε διαχειριζόμουν εμπορικά και έκλεισα μια πρώτη συμφωνία με τη hol και με τη wind για προβολή. Και αφού είδα φως, ξεκίνησα το δικό μου digital agency, γιατί απλά ήξερα τα social media.

Σκέφτομαι βέβαια τώρα πόσο promising φαινόταν τότε αυτή η αγορά των tech bloggers με ένα αγόρι κάθε τρεις και λίγο να δηλώνει πως είναι κι αυτός tech blogger και να διεκδικεί την προσοχή μιας μερίδας του κοινού αλλά και την προσοχή (και τα gadgets ή το budget) κάθε εταιρείας με κινητά τηλέφωνα κι άλλα τεχνολογικά καλούδια. Λίγοι υπάρχουν ακόμα σήμερα και ακόμα πιο λίγοι μπορούν να πούνε ότι αυτό είναι το full-time επάγγελμά τους από το οποίο ζούνε.

Σκέφτομαι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τους άλλους κλάδους. Λίγα είναι τα επιτυχημένα παραδείγματα πετυχημένων -εμπορικά- bloggers. Το blogging είναι ένα “by the way” το οποίο κάνει το κοινό προς ιδία τέρψη, όχι προς εξυπηρέτηση εμπορικών σκοπών. Και με αυτό ακριβώς ως κατεύθυνση, δεν αποτελούν στο σύνολό τους φάρους μεταλαμπάδευσης εμπορικών μηνυμάτων που φαντάζεται ο κάθε marketer.

Τους αρέσει πολύ το να τους καλούν σε events, αλλά αν δεν υπάρχει και κάποιο benefit από πίσω, πολύ σύντομα, όλο αυτό θα αρχίσει να ξεφουσκώνει.

Και αν σε αυτό βάλω το ότι πολλοί bloggers βάζουν υψηλότερα την προσωπική τους άποψη από τους «δεοντολογικούς κανόνες» που λένε πως αν κάποιος σου προσφέρει κάτι, θα πρέπει να του προσφέρεις κι εσύ κάτι πίσω, τότε δε θα κάνει εντύπωση σε κανέναν πως ένα ποσοστό του feedback που διακρίνω σε blogs και αφορά brands είναι αρνητικό, παρόλο που το brand διοργάνωσε event, έδωσε goody bag, έδωσε δωρεάν πρόσκληση κτλ.

Και έρχομαι να ρωτήσω: Πότε αρχίζουμε να λογίζουμε τους bloggers ως κανονικά μέσα; Τι κριτήρια λαμβάνουμε υπόψη μας; Πόσο μετράει εδώ η προσωπική επαφή; Και άλλα πολλά που δε ρωτάω δημοσίως…

Ο Γιώργος είναι ο αρχισυντάκτης του Suit και γράφει κυρίως για social media! Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του βρίσκεται εδώ.

 

Το βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrDigg thisShare on VKShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Σχόλια αναγνωστών

comments

Comments are closed.