breaking news

Οι βροχές ήρθαν…

October 31st, 2012 | by repit
Οι βροχές ήρθαν…
ΟΧΗΜΑ & ΑΝΑΒΑΤΗΣ
0


Οι βροχές ήρθαν στην Ελλάδα, κυριολεκτικά, όπως κάθε χρόνο, αλλά φέτος και μεταφορικά…

Ως αυτοκινητιστές, πρέπει να γνωρίζετε ότι:
Η βροχή είναι μια ιδιαίτερα επικίνδυνη κατάσταση, αρχικά γιατί μειώνει την ορατότητα. Έτσι οι κακοτεχνίες του δρόμου γίνονται αόρατες, όπως πολλές φορές και τα άλλα οχήματα μέσα στο σπρέι νερού που σηκώνουν πίσω τους.

Η χρήση των φώτων διασταύρωσης (μεσαία σκάλα) είναι επιβεβλημένη, ενώ η καταρρακτώδης βροχή επιβάλλει χρήση και των φώτων ομίχλης. Ο οδηγός πρέπει επίσης να μειώνει την ταχύτητα του και να κρατά μεγαλύτερες αποστάσεις ασφαλείας από το συνηθισμένο.

Πέρα από την κακή ορατότητα, η βροχή κρύβει και άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις. Αρχικά, μειώνεται έως και κατά 75% ο συντελεστής τριβής των ελαστικών με το οδόστρωμα. Αυτό σημαίνει πως ένα φρενάρισμα από υψηλή ταχύτητα που απαιτούσε λιγότερα από 40 μέτρα σε κανονικές συνθήκες, μπορεί να χρειαστεί πάνω από 150 μέτρα στην ελληνική «γλίτσα» των δρόμων με τις επικίνδυνες λάσπες και τα φύλλα στο οδόστρωμα. Για αυτό η ταχύτητα μας πρέπει να είναι κατά πολύ μειωμένη στη βροχή και η προσοχή μας τεταμένη.

Και σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, η βροχή προκαλεί και το μοναδικό φαινόμενο διεθνώς γνωστό ως aquaplaning ή υδρολίσθηση:
Αν το νερό στο δρόμο είναι αρκετά βαθύ (και η ταχύτητα μας αρκετά υψηλή), τα αυλάκια στους τροχούς δεν αρκούν για να κατευθύνουν το νερό έξω από το πέλμα του ελαστικού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο τροχός να ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ πάνω στο στρώμα νερού χάνοντας κάθε επαφή με το οδόστρωμα, και το αυτοκίνητο να κάνει ανεξέλεγκτο κάτι σαν θαλάσσιο σκι πάνω στο δρόμο. Αν συμβεί κάτι τέτοιο κρατούμε σταθερό το τιμόνι και το γκάζι (για να κάνουμε σταθερό σκι…) και περιμένουμε να βγούμε από τη λιμνούλα για να σωθούμε! Η άμυνα του οδηγού προς την υδρολίσθηση χωρίζεται στους παρακάτω τομείς:
• Αποφεύγουμε τα λιμνάζοντα νερά.
• Αποφεύγουμε να οδηγούμε με καταρρακτώδη βροχή.
• Διατηρούμε χαμηλή ταχύτητα στη βροχή.
• Δεν τοποθετούμε στο όχημα λάστιχα πολύ φαρδύτερα από του κατασκευαστή, γιατί αυξάνουμε την τάση προς υδρολίσθηση.
• Έχουμε πάντα ελαστικά σε καλή κατάσταση με αρκετό βάθος στα αυλάκια τους για να μπορούν να διώχνουν εύκολα το νερό. Επίσης το πέλμα τους δεν πρέπει να είναι ξεραμένο από τον ήλιο, γιατί αυτό δύναται να γλιστράει, ιδιαίτερα στη βροχή.
• Το χειμώνα προτιμούμε τα ειδικά χειμερινά ελαστικά (τύπου Μ+S ή Mud+Snow για λάσπη και χιόνι). Τα ελαστικά αυτά έχουν περισσότερα και βαθύτερα αυλάκια από το κανονικό, διώχνοντας πιο αποτελεσματικά το νερό από κάτω τους.

Αυτά για τους αυτοκινητιστές. Για τους Έλληνες… Δεν θα επεκταθώ…

Του Ραξή Επιτρόπου MEng,
Μηχανολόγου Μηχανικού Οχημάτων

Εκπαιδευτή Οδηγών Σχολής
GO

Email: repitropou@hotmail.com

Website: www.schoolgo.gr

Το βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrDigg thisShare on VKShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Σχόλια αναγνωστών

comments

Comments are closed.