breaking news

ΟΥΚ ΕΝ ΤΩ ΠΟΛΛΩ ΤΟ ΕΥ: Suzuki RMX250R ’93

July 28th, 2012 | by repit
ΟΥΚ ΕΝ ΤΩ ΠΟΛΛΩ ΤΟ ΕΥ: Suzuki RMX250R ’93
ΟΧΗΜΑ & ΑΝΑΒΑΤΗΣ
0


Αρκετές φορές δέχομαι ερωτήσεις από μαθητές και φίλους σχετικά με το «ιδανικό», το πιο αγαπημένο, το πιο καλό για μένα όχημα.

Τα ερωτήματα αυτά είναι εξαιρετικά δύσκολα, αφού τα περισσότερα πλέον οχήματα είναι πολύ εξειδικευμένα. Για να βρούμε λοιπόν απάντηση πρέπει να κάνουμε μια διαφορετική ερώτηση: Ποιο είναι για μας το ιδανικό περιβάλλον για ένα όχημα; Η προσωπική μου «αγία τριάδα» (Nissan Skyline GT-R R33, Honda NSX Type R, Ferrari F40) μπορεί να απαρτίζεται από εξαιρετικά οχήματα, αλλά θα υπέφερε στο ελληνικό περιβάλλον από τους άθλιους δρόμους, την έλλειψη ανταλλακτικών, το τεράστιο κόστος κτήσης και συντήρησης – μην ξεχνάμε και το τεκμήριο, τα τέλη… Μπλιάχ!!!

Προσωπικά έχω απαντήσει στο τι είναι για μένα το ιδανικό περιβάλλον: Τα καταπληκτικά ελληνικά βουνά. Η μυρωδιά από τα δέντρα και τα λουλούδια, η ομορφιά του κέδρου, της βελανιδιάς, ο χαιρετισμός από μακριά με κάποιο βοσκό, το πέρασμα από το ρυάκι, η σπάνια συνάντηση με κάποιο ζαρκάδι ή άλλο άγριο ζώο… Μια παλιά παροιμία λέει ότι για κάθε χιλιόμετρο ασφάλτου στην Ελλάδα έχουμε 100 χιλιόμετρα χωματόδρομου, ενώ για κάθε χιλιόμετρο χωματόδρομου υπάρχουν 100 χιλιόμετρα μονοπατιού!

Ευτυχώς για μας, υπάρχει όχημα ειδικά σχεδιασμένο για αυτές τις συνθήκες: Η μεγάλη (πάνω από 200 κυβικά) δίχρονη enduro (δηλαδή αγωνιστική δασικών εκτάσεων). Είναι ένα όχημα απλό, ελαφρύ και γρήγορο σαν τον άνεμο, που μας συντροφεύει δεκαετίες τώρα – ποτέ δεν άλλαξε ιδιαίτερα, πολύ απλά γιατί δεν χρειάστηκε! Με βάρος γύρω στα 110Kg, μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και δύναμη 40+ άλογα πάντα ικανοποιούσε όλους τους αναβάτες, ακόμα κι αν τρόμαζε τους αρχάριους… Οι κατασκευαστές προσπάθησαν να την αντικαταστήσουν με τετράχρονα μοντέλα 400 ή και περισσότερων κυβικών, αλλά αυτά αποδείχθηκαν οικολογικά υποκατάστατα και τίποτα περισσότερο: Πιο ακριβά στην αγορά και τη συντήρηση, πιο βαριά και εν γένει πιο αργά, τουλάχιστον για τους περισσότερους αναβάτες. Έτσι οι δίχρονες enduro των 250 – 300 κυβικών ζουν και βασιλεύουν, με αρκετά μοντέλα στην αγορά ακόμα και σήμερα!

Η δική μου επιλογή ήταν και είναι το Suzuki RMX250R: Καθαρόαιμο αγωνιστικό, χωρίς πινακίδες, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα και λοιπές… αηδίες, σχεδιάστηκε αποκλειστικά για «έρωτα» και όχι για την οριζόντια και βαρετή καθημερινότητα. 113Kg, 50 άλογα με κάποιες βελτιώσεις! Με μανιβέλα (πού να φορτίζεις τώρα μπαταρίες) και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις σε απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Σαν καλή… κοπέλα, θέλει τα προκαταρτικά της: Ανεφοδιασμός, ευλαβικό φόρτωμα στο τρέιλερ, οδήγηση μέχρι το πυκνό δάσος, κατέβασμα, ζέσταμα κινητήρα – και μετά Cry ‘Havoc!’, and let slip the dogs of war!

Το ευχάριστο σε όλα αυτά είναι το κόστος. 700 ευρώ η αγορά, 1500 περίπου η ανακατασκευή και καμία μπάνκα δεν τινάχτηκε στον αέρα. 2200 ευρώ δεν είναι και λίγα, είναι όμως πολύ λιγότερα από πχ. ένα ακριβό δίκαννο, ένα γρήγορο αυτοκίνητο ή ένα «σπέσιαλ» ποδήλατο. Θεωρώ λοιπόν ότι είναι ένα λογικό κόστος για ένα όχημα που μπορεί να μείνει επ’ αόριστον σε μια αποθήκη με μηδενικά τρεχούμενα έξοδα. Η εύκολη εύρεση ανταλλακτικών και η ευκολία επισκευής προσθέτουν στα ατού του συγκεκριμένου μοντέλου. It’s a win – win situation, που θα έλεγαν και οι Αγγλοσάξωνες…

ΥΓ1. Η οδήγηση αγωνιστικών μοτοσυκλετών / οχημάτων σε δημόσιους δρόμους είναι κοινωνική αναισθησία (κοινώς καφρίλα!), ενώ είναι ταυτόχρονα παράνομη και επικίνδυνη, προκαλώντας φρικτή ηχορύπανση. Όσοι (λίγοι) μοτοσικλετιστές κάνουν τέτοια «ωραία», βγάζουν κακό όνομα για ΟΛΟΥΣ!

ΥΓ2. Χρησιμοποιείτε ακριβό λάδι μίξης στα δίχρονα – προστατεύει τον κινητήρα και είναι οικολογικό, γιατί επιτυγχάνει πολύ καλή καύση. Μια δοκιμή θα σας πείσει…

Του Ραξή Επιτρόπου MEng,
Μηχανολόγου Μηχανικού Οχημάτων

Εκπαιδευτή Οδηγών Σχολής
GO

Email: repitropou@hotmail.com

Website: www.schoolgo.gr

Το βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrDigg thisShare on VKShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Σχόλια αναγνωστών

comments

Leave a Reply