breaking news

Ποδήλατο στην Ελλάδα: Ένα υπέροχο όχημα, ένας σύγχρονος βιασμός

July 18th, 2012 | by repit
Ποδήλατο στην Ελλάδα: Ένα υπέροχο όχημα, ένας σύγχρονος βιασμός
ΟΧΗΜΑ & ΑΝΑΒΑΤΗΣ
21


Το ποδήλατο το γνωρίζουμε όλοι από μικροί: Όμορφο όχημα, πρακτικό μέσα στην πόλη, φτηνό στην αγορά, οικονομικό στη συντήρηση, παρκάρει εύκολα, μας αφήνει να απολαμβάνουμε τις ομορφιές και τις μυρωδιές της φύσης, γυμνάζει, δεν ρυπαίνει…

Και εδώ μπαίνει στη μέση ο νεοέλληνα(ρα)ς. Ένα ζώο που καταστρέφει ό,τι πιάσει στα χέρια του, αντικαθιστώντας το καλό με το κακό, το φυσιολογικό με το παθολογικό, τη χρήση με την κατάχρηση, τον έρωτα με το βιασμό, τον Κ.Ο.Κ. με το νόμο της ζούγκλας. Αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο γιατί είμαι πλέον αηδιασμένος – το ποδήλατο από ένα κινητό «κόσμημα» και μέσο αναψυχής κατάντησε στην κυριολεξία η πανούκλα των ελληνικών δρόμων. Οι νέο – ελλήνο – ποδηλάτες είναι πλέον μακράν οι χειρότεροι χειριστές οχημάτων στους δρόμους! Ελπίζω να ταρακουνήσω μερικούς… Πριν μου επιτεθείτε με διάφορες «οικολογικές» απόψεις, ας δούμε μερικά χτυπητά παραδείγματα για να πάρετε μια ιδέα της κατάστασης που βιώνει πλέον κάθε οδηγός αυτοκινήτου:

• Καθημερινά βλέπουμε οδήγηση ποδηλάτων ανάποδα σε μονόδρομους της Κομοτηνής. Το φαινόμενο αυτό είναι ανησυχητικό και επικίνδυνο, και είναι κρίμα ο αυτοκινητιστής που θα πατήσει τον απρόσεκτο ποδηλάτη να τρέχει στα δικαστήρια για να αποδείξει το… αυτονόητο.

• Πληθαίνουν επίσης οι παραβιάσεις STOP, αλλά και ερυθρού σηματοδότη από ποδηλάτες – μα τι νομίζουν ότι είναι; Άτρωτοι; Επειδή δεν έχουν πινακίδα και μειώνονται οι πιθανότητες της «κλήσης», δεν κινδυνεύουν; Τι να πει κανείς…

• Οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με ποδήλατο (!). Το βλέπω σπάνια. Φυσικά απαγορεύεται, αλλά οι απαγορεύσεις του Κ.Ο.Κ. είναι φαίνεται για τους ανθρώπους και όχι για τα ζώα που βρίσκονται πάνω στα συγκεκριμένα δίκυκλα!

• Αρκετά της μόδας γίνεται η προσθήκη έξτρα καθισμάτων στα ποδήλατα, αν και είναι παράνομη και επικίνδυνη. Διθέσια ποδήλατα είναι μόνο αυτά με τα 2 σετ πεντάλ – οι ελληνικές πατέντες βάζουν πολλούς παράνομους συν – αναβάτες ποδηλάτων σε άσκοπο κίνδυνο, κυρίως βρέφη και μικρά παιδιά. Σκεφτείτε το: Ο φονιάς του παιδιού σας, αφού σας χτυπήσει με το αυτοκίνητο θα πει «δεν φταίω εγώ, ο αναβάτης χειριζόταν παράνομα διασκευασμένο και συνεπώς επικίνδυνο όχημα». Και ξέρετε κάτι; Θα έχει δίκιο.

• Οδήγηση το βράδυ χωρίς φώτα. Παλιά και γνωστή ιστορία, που δεν χρειάζεται περεταίρω σχολιασμό. Ο μαλ… είναι το εθνικό μας προϊόν άλλωστε.

• Ο Κ.Ο.Κ. απαγορεύει (για ευνόητους λόγους) στους ποδηλάτες τη ρυμούλκηση από άλλο όχημα, αλλά και τη ρυμούλκηση ή ώθηση τρέιλερ ή άλλων αντικειμένων και ζώων από το ποδήλατο. Άλλο ένα καθημερινό φαινόμενο στην Κομοτηνή – η όμορφη εικόνα αρχίζει πλέον να σχηματίζεται μετά από όλα αυτά!

• Κίνηση με ακουστικά στα αυτιά – άλλη μια παράνομη και επικίνδυνη συνήθεια. Τη βλέπω κι αυτή αρκετά συχνά δυστυχώς… Καλό είναι να αναφερθεί πως επιτρέπεται η ραδιοεπικοινωνία σε κάποιες περιπτώσεις.

• Ομιλία στο κινητό από τους ποδηλάτες χωρίς ανοικτή ακρόαση και το κινητό σε σταθερή θέση ή κάτι αντίστοιχο… Classic!

• Χρήση πεζοδρομίων από ποδηλάτες… Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πού νομίζουν ότι βρίσκονται. Γενικά ο αναβάτης του ποδηλάτου είναι κάτι σαν διχασμένη προσωπικότητα – Πότε πεζός, πότε εποχούμενος, ανάλογα με τα συμφέροντα και τις ορέξεις του.

• Η χρήση διαβάσεων πεζών από δικυκλιστές εκτός από εξαιρετικά επικίνδυνη, είναι και παράνομη. Το αστείο είναι ότι πολλοί ποδηλάτες διεκδικούν με το στανιό (και ένα αρκετά πλούσιο υβρεολόγιο) το να περάσουν πριν το αυτοκίνητο όταν βρίσκονται σε διαβάσεις πεζών. Πραγματική εφαρμογή του ήρθαν τα άγρια να διώξουν τα ήμερα.

• Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Είναι μαγκιά να μεθάς και να καβαλάς το ποδήλατο βράδυ, γιατί δεν περιμένεις να σε σταματήσουν για αλκοτέστ. Αμ πώς; Είμαστε πονηροί εμείς στο Ελλάντα!

• Κίνηση σε στοίχους. Πρέπει να βρισκόμαστε λίγο δεξιά από το κέντρο της λωρίδας μας και όχι να κινούμαστε παράλληλα με άλλους ποδηλάτες. Διαφορετικά κλείνουμε ολόκληρη λωρίδα και προκαλούμε, μεταξύ άλλων και παρακώλυση κυκλοφορίας.

• Άφησα το καλύτερο για το τέλος. Το ότι ζούμε σε τριτοκοσμική χώρα στην οποία δεν κόβονται συχνά κλήσεις για παρακώλυση κυκλοφορίας δεν σημαίνει ότι αυτό δεν είναι παράνομο / δεν εκνευρίζει τους άλλους οδηγούς / δεν οδηγεί σε επικίνδυνα προσπεράσματα ή ανορθόδοξες μανούβρες. Το όριο σε κατοικημένη περιοχή στην Ελλάδα είναι τα 50Km/h. Σε όποιον αρέσει. Αν λοιπόν κάποιος πηγαίνει με 15 είναι ηλίου φαεινότερο ότι κάτι δεν κάνει καθόλου καλά! Τοποθετείστε ένα ταχύμετρο στο ποδήλατο σας, και προσπαθήστε να κινείστε κοντά στα 30Km/h, όπου το όριο είναι 50… Αν αυτό είναι αδύνατο, τι να πω, γραφτείτε σε ένα γυμναστήριο και κάντε μπόλικες ώρες στατικού ποδηλάτου για να μπορείτε να πιάσετε τα 30! Πολλοί βαριούνται, πηγαίνουν αργά και οδηγούν 20 εκατοστά από τα παρκαρισμένα για να διευκολύνουν τυχόν προσπεράσεις… Και μετά ανοίγει ξαφνικά κάποια πόρτα! Η κακιά η ώρα φταίει, πάντα.

Όχι πως δεν υπάρχουν καλοί ποδηλάτες και στην Ελλάδα: Με τα φώτα τους, με τα κράνη τους, με τις ποιοτικές ποδηλατάρες τους (το ελληνικό IDEAL της φωτογραφίας είναι από τα αγαπημένα μου), οδηγούν γρήγορα, οικολογικά και νόμιμα, χάρμα οφθαλμών. Φυσικά αποτελούν την εξαίρεση στον κανόνα.

Του Ραξή Επιτρόπου MEng,
Μηχανολόγου Μηχανικού Οχημάτων

Εκπαιδευτή Οδηγών Σχολής GO

Email: repitropou@hotmail.com

Website: www.schoolgo.gr

Το βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrDigg thisShare on VKShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Σχόλια αναγνωστών

comments

21 Comments

  1. maritsa says:

    Ο καθένας βρίσκει κάποιον τρόπο να διαφημιστεί, περιμένω το άρθρο του για τους πεζούς που δεν περπατάνε στα πεζοδρόμια αλλά δίπλα στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στον δρόμο, για τους οδηγούς αυτοκινήτων που δεν σέβονται διαβάσεις και λοιπές προτεραιότητες πεζών και για τους “επαγγελματίες” αυτοκινητιστές (οδηγούς ταξί και αστικών κυρίως) που δεν σέβονται κανέναν – αν θέλει να είναι αντικειμενικός

  2. podilatis says:

    Καλά δε ντρέπεσαι
    Ε βέβαια $$$ βγάζεις από τα αυτοκίνητα κ Ραξή, τι θα έλεγες : ‘Αφήστε τα αυτοκίνητα κ πάρτε τα ποδήλατα;;;’
    Ωραίο ιστολόγιο να το χαίρεστε όσοι ελάχιστοι το διαβάζετε!

  3. Anonymous says:

    Και τι να κανουν οι ποδηλατες να πεταξουν! Οχι στα πεζοδρομια, στις διαβασεις ας πανε ολοι να παρουν ποδηλατα και αμαξες να τελιωνει η υποθεση!

  4. Δημήτρης Κομοτηνή says:

    Έχεις πολύ φαντασία τελικά!!!Τι έγινε,πέσαν οι δουλειές και μας φταίνε τα ποδήλατα τώρα;

  5. Κατόπιν αρκετών σχολίων, νομίζω πως απαιτούνται κάποιες διευκρινήσεις:
    Ο αξονας γυρω απο τον οποιο γραφτηκε το αρθρο ηταν αυτος του εντονου προβληματισμου, της αγανακτησης ισως (ειμαι ολημερις στο δρομο και βλεπω ολες τις κατηγοριες οχηματων και τους χειριστες τους), αλλα και της αηδιας που νιωθω οταν βλεπω την καταχρηση του ποδηλατου, ενος απο τα αγαπημενα μου οχηματα.

    Παρατηρησα οτι συμφωνουμε σε πολλα σημεια, ενω διαφωνουμε σε πολλα αλλα. Ανθρωπινο και, για μενα, ευχαριστο! Αν δεν σας αρεσε η γλωσσα μου, λυπαμαι, στοχος της ηταν να “ταρακουνησει” και να “αφυπνησει”, οπως αναφερω και στο ιδιο το αρθρο. Τωρα, καποιος που μπαινει στην Εγνατια με ενα ποδηλατο, λυπαμαι, αλλα μονο ως ενα ανεκπαιδευτο ζωο μπορω να τον χαρακτηρισω.

    Θα ηθελα να σταθω σε καποια σημεια:
    1) Στη στηλη μου αναφερομαι συχνα και σε αλλους χρηστες του δρομου, ποτε δεν επικεντρωθηκα σε ποδηλατες, με εξαιρεση το συγκεκριμενο αρθρο.
    2) Η ιστοσελιδα της σχολης μου υπαρχει σε ολα τα αρθρα μου, σας ενοχλει; Γιατι;
    3) Τα καθισματα σε ποδηλατα, εγκεκριμενα ή μη, ελληνικα ή ξενα, ειναι παρανομα στην Ελλαδα συμφωνα με τον ΚΟΚ, ειτε το θελουμε, ειτε οχι. Αλλαζουν το βαρος και το κεντρο βαρους του οχηματος, σε καποιες περιπτωσεις την ορατοτητα, επηρεαζοντας την ενεργητικη ασφαλεια. Βελτιωνουν την παθητικη γιατι αποκτα το ποδηλατο συνηθως πισω προφυλακτηρα/παιδι… Σιγουρα ειναι καλυτερα για τα παιδια απο τη σχαρα, αλλα δεν σκεφτηκα καν κατι τετοιο!!!
    4) Ανεφερα τα 15 μεσα στην πολη ως παρακωλυση κυκλοφοριας, οχι τα 30, τα οποια θεωρω ιδανικη και εφικτη ταχυτητα για ποδηλατο. Φυσικα, αν οι συνθηκες το επιβαλλουν θα παει καποιος και με 5, δεν το συζητω!

    5) Δεν αναφερομουν σε πεζους που σπρωχνουν ποδηλατα αλλα σε αναβατες ποδηλατων στις διαβασεις πεζων – συμφωνουμε πιστευω πως ειναι λαθος…
    6) Σιγουρα οι ποδηλατες αξιζουν καλυτερης τυχης, τοσο σε ποδηλατοδρομους οσο και στη συμπεριφορα των αλλων, αλλα αυτο δεν αποτελει δικαιολογια για την ακρως αντικοινωνικη συμπεριφορα που εχουν ορισμενοι απο αυτους.
    7) Τα σχολια που δεχτηκα (θετικα σε καποιες αναρτησεις του αρθρου, αρνητικα σε αλλες) ειναι ολα ανθρωπινα και ευλογα. Ισως να τα προκαλεσα μεχρι ενος σημειου. Αναφερω και παλι το ταρακουνημα ως στοχο – σε πολλους δεν αρεσουν τα βιαια ξυπνηματα!
    8) Δεν υπαρχει καμμια παρανοηση ή κακη τοποθετηση στο αρθρο, απλα ωμη ειλικρινεια. Αν σε καποιους δεν αρεσει, δεν ειναι υποχεωμενοι να το διαβασουν, λογικο ειναι νομιζω.
    9) Το ανοιγμα πορτας χωρις ελεγχο ειναι φυσικα παρανομο, αλλα η οδηγηση 20 εκατοστα απο τα παρκαρισμενα ειναι σκετη αυτοκτονια – accident waiting to happen…
    10) Η ρυμουλκηση με ποδηλατο επιτρεπεται σε καποια κρατη, και ορισμενες πολιτειες των ΗΠΑ (οχι στην Ελλαδα), αλλα σαν πρωην σχεδιαστης οχηματων τη θεωρω βλακωδη: Το ποδηλατο ειναι πολυ ελαφρυ για ασφαλη ρυμουλκηση οποιουδηποτε οχηματος με ουσιωδες βαρος. Εκτος αυτου, κατι τετοιο μειωνει την ταχυτητα και την επιταχυνση, ενισχυοντας το φαινομενο την παρακωλυσης της κυκλοφοριας. Περαν τουτου, η ελευθερια περιστροφης των δικυκλων γυρω απο τον διαμηκη αξονα τα καθιστα σχετικα ασταθη κατα τη ρυμουλκηση τρειλερ… Δεν ειναι τυχαιο οτι σε λιγες χωρες επιτρεπεται το τρειλερ και στις μοτοσυκλετες.

  6. Cognitive dissonance, ψάχτε το σας παρακαλώ…

  7. marcos says:

    Θα σας συνιστούσα
    να επιλέξετε μια δραστηριότητα μήπως και τα καταφέρετε καλύτερα. Σαν
    δημοσιογράφος, από τα σχόλια στην σελίδα αυτή αλλά και σε αναδημοσιεύσεις, δεν
    βλέπω κανείς να αναγνωρίζει την αξία σας, σαν δάσκαλος οδήγησης κάνετε
    ανεπίτρεπτα λάθη στον ΚΟΚ ” Το όριο σε κατοικημένη περιοχή στην Ελλάδα
    είναι τα 50Km/h. Σε όποιον αρέσει. Αν λοιπόν κάποιος
    πηγαίνει με 15 είναι ηλίου φαεινότερο ότι κάτι δεν κάνει καθόλου καλά!”,
    σαν σχεδιαστής οχημάτων, που αναφέρατε σε άλλη ιστοσελίδα ανήκει στο παρελθόν
    γιατί μάλλον αποτύχατε, σαν ποδηλάτης προφανώς άσχετος, γιατί νομίζεται ότι
    είναι εφικτή η κίνηση του ποδηλάτου στην πόλη με 30χ/ω μέση ταχύτητα! Αυτή η
    μέση ταχύτητα δεν επιτυγχάνεται ούτε από τον νικητή σε αγώνες mtb, πόσο περισσότερο σε μία πόλη που σε εμποδίζουν να τρέξεις τα αυτοκίνητα, η μέση ταχύτητα των αυτοκινήτων σε μία πόλη θεωρείτε συχνά χαμηλότερη από αυτή του ποδηλάτου, ψάξτε το λίγο… Επίσης είναι ρατσισμός
    και ανοησία να κατηγορείτε αποκλειστικά τους ποδηλάτες γιατί όλοι οι οδηγοί των
    οχημάτων είναι μέρος της ίδιας κοινωνίας. Η παιδεία του Έλληνα είναι ίδια επάνω
    σε όλα τα οχήματα. Τουλάχιστον τα ποδήλατα δεν σκοτώσανε κανέναν.

  8. Διαβάστε παρακαλώ τη στήλη μου, ασχολήθηκα με αρκετά θέματα πριν τους ποδηλάτες.

  9. ο,τι είπα και στον Anonymous πιο πάνω…

  10. Ο,τι εξυπνάδα, βλακεία ή “εξυπνάδα” λέω τη λέω επώνυμα και με επιχειρήματα – δεν κάνετε τίποτα από τα 2!!!

  11. Κύριε Δημήτρη, διαβάστε παρακαλώ τη στήλη μου, ασχολήθηκα με αρκετά θέματα πριν τους ποδηλάτες. Οι δουλειές μου ανέβηκαν σε σχέση με πέρσι, πληροφοριακά.

  12. Τι να σας πω κυριε (ημι-ανωνυμε) marcos;
    1) Δεν ειμαι δημοσιογραφος. Απλα εκφραζω τη γνωμη μου ελευθερα, οπως και εσεις. Εχουμε το rodopinews να ευχαριστησουμε για αυτο. Φυσικα δεν θα σβησω κανενα comment!
    2) Κανεις δεν μιλησε για μεση ταχυτητα 30, αλλα να πηγαινουμε με περιπου 30 οταν οι αλλοι πανε με 50.
    3) Στο γκαραζ μου βρισκονται 2 χρυσα μεταλλια απο εφηβικους ποδηλατικους αγωνες της Ροδοπης. Μπορει να μην ειμαι ειμαι Ο ποδηλατης, αλλα δεν ειμαι και χθεσινος.
    4) Μου αναφερετε mtb που γινεται σε δυσβατο εδαφος στο χωμα! Ειναι δυνατον να εχουμε εκει τις ταχυτητες που προανεφερα;
    5)Το τι εκανα σαν σχεδιαστης οχηματων το κρινατε σαν ειδημων χωρις να εχετε την παραμικρη ιδεα. Δεν θα κατσω να γραψω εδω το βιογραφικο μου, αν και το πικροχολο σχολιο σας αντικατοπτριζει το χαρακτηρα σας… Ελπιζω να κανω λαθος σ’αυτο.
    6) Οι (κακοι και μονο) ποδηλατες αφορουν το τελευταιο αρθρο μου, αυτο ειναι ολο! Γραφω εβδομαδιαια σε 2 στηλες, και δεν αναφερθηκα ρατσιστικα σε κανεναν – ξαναδιαβαστε παρακαλω την αρχη και το τελος του αρθρου.

    Παραθετω κι εγω 2 σχολια που ελαβα, 1 απο Email και 1 απο fbk:
    “…οποιος εχει την μυγα!” αναφερομενος σε αυτους που εβριζαν… Απο ποδηλατη/μηχανικο αυτοκινητων
    “…δεν ξερω τι λενε, εμενα μου αρεσε παντως…” Απο ποδηλατη/ Μηχ/γο Μηχ/κο

  13. Ως γνωστόν κάθε φορά που κάποιος λέει αλήθειες λοιδορείται από όλους όσους έχουν τη μύγα και μυγιάζονται. Θα μπορούσαμε να απαντήσουμε <> αλλά δεν είναι του παρόντος. Οι αλήθειες που περιγράφονται στο παραπάνω άρθρο είναι πολύτιμες για κάθε ποδηλάτη – πολιτισμένο πολίτη που σέβεται τον εαυτό του και τους άλλους. Ολοι όσοι λόγω βιασύνης, κόμπλεξ ή αγραμματοσύνης άλλα διάβασαν, άλλα κατάλαβαν και άλλα απάντησαν πρόβλημά τους. Απευθυνόμαστε σε πολίτες με πολιτισμό και iq που δεν θυμίζει …θερμοκρασία στην Αλάσκα. Εκπτώσεις στη θεματολογία και στον τρόπο γραφής ποτέ δεν κάναμε. Τα ώτα των κάθε λογής χουλιγκάνων ποτέ δεν τα χαϊδέψαμε. Οι συνεργάτες μας είναι εκλεκτοί για τις γνώσεις και τον χαρακτήρα τους και συντασσόμαστε με αυτά που αναφέρουν 100%. Μας τιμούν με την παρουσία τους και τους το ανταποδίδουμε επικοινωνώντας το μήνυμά τους σε όλη την Ελλάδα μιας και το RodopiNews.gr είναι το δημοφιλέστερο Μέσο της περιοχής σε όλη την χώρα και όχι μόνο. Οποιος έχει πρόβλημα με το να διαβάζει κείμενα που απευθύνονται σε νοήμονες πολίτες ας ακολουθήσει την συμβουλή που δώσαμε ποιο πάνω: ας διαβάσουν κάποια τοπική φυλλάδα ή ας παρακολουθήσουν κάποιο τσοντοκάναλο της επιλογής τους. Αν η ύπαρξη ενός σοβαρού επιστήμονα στην περιοχή μας που δίνει μαθήματα οδηγικής συμπεριφοράς και συνείδησης με ευρωπαϊκά στάνταρτ σε νέους ανθρώπους είναι πρόβλημα για κάποιους που ίσως νομίζουν πως έτσι θίγεται η δική τους μετριότητα και ανυπαρξία ένα έχουμε να πούμε: WE COULDN’T CARE LESS δηλαδή σε απλά καθημερινά ελληνικά: στα @@@@@@ μας!!!! Οποιος έχει κάποια αντίθετη άποψη και επιθυμεί να την εκφράσει το RodopiNews.gr είναι ανοιχτό σε κάθε μορφής αρθρογραφία. Οποιος δεν έχει γνώμη & άποψη και σε ορισμένους αρνητικούς χαρακτηρισμούς βλέπει (ίσως και δικαιολογημένα…) τον εαυτό του, μπορεί να συνεχίσει να υβρίζει και να λοιδορεί όσο θέλει από την σπηλιά του. Δεν γνωρίζουμε τι είδους συνάντηση κάνετε στο Σπαθί, ως ποια ομάδα ανθρώπων και τι ακριβώς συμβαίνει εκεί. Σε περίπτωση που κάποια στιγμή αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε τον γραπτό λόγο όπως και οι υπόλοιποι συνάνθρωποί σας τα τελευταία 15.000 χρόνια, θα χαρούμε να μας στείλετε κάποια ενημέρωση για να προβάλουμε τις δραστηριότητές σας. Σε αντίθετη περίπτωση αν νομίζετε πως είμαστε τίποτε δημοσιοκάφροι της βίζιτας και των κομματικών γραφείων από κάποια λαχανοφυλλάδα ή τσοντοκάναλο που θα σας χαϊδέψουν τα αυτιά μάλλον βρίσκεστε σε λάθος πλανήτη. Σε κάθε περίπτωση χαιρόμαστε κάθε φορά που συγκεκριμένα άρθρα που δημοσιεύονται σε αυτό τον δικτυακό τόπο προκαλούν την οργή όλων όσων καταγγέλλουμε. Πράγμα που σημαίνει πως α) τα άρθρα λένε ακριβώς την αλήθεια και β) πως μας διαβάζουν όλοι. Για κάθε δημιουργική δραστηριότητα πολιτισμένων συμπολιτών μας και κάθε πολιτισμένο διάλογο ή αρθρογραφία είμαστε εντελώς στη διάθεσή σας. Για <> και χουλιγκανισμούς ισχύει αυτό που λέμε παραπάνω και όποιος νομίζει πως μπορεί να βρίζει όποτε του κατέβει όποιον θέλει να επιστρέψει το συντομότερο στην σπηλιά του.

    Για το RodopiNews.gr,
    Σωτήρης Μπουζάρας

  14. Έλαβα ένα εξαιρετικα ενδιαφερον μηνυμα απο τον κυριο Αλεξόπουλο Δημήτριο – το δημοσιευω μαζι με την απαντηση μου. Να και καποιος που χρησιμοποιει επιχειρηματα!!!
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΝ ΑΡΘΡΟ ΠΕΡΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

    Είναι πραγματικά σοκαριστικό το ύφος του αρθογράφου στο άρθρο που δημοσίευσε «η Φωνή της Ροδόπης» με τίτλο «Ποδήλατα στην Ελλάδα: ένα υπέροχο όχημα, ένας σύγχρονος βιασμός» με την χυδαιότητα των εκφράσεων που χρησιμοποιεί και με το μένος το οποίο βγάζει κατά των ποδηλατών (παραθέτω τα εξής από το άρθρο: ένα ζώο που καταστρέφει, η πανούκλα των ελληνικών δρόμων, τα ζώα που βρίσκονται πάνω στα συγκεκριμένα δίκυκλα, ο μαλ… είναι το εθνικό μας προϊόν και άλλα). Εάν στο τέλος του άρθρου σταματούσε στο ονοματεπώνυμο του και των τίτλο σπουδών θα έλεγα ότι είναι ακόμα ένας από τους πολλούς αγενείς και οργισμένους συμπολίτες μας με την κλασσική συμπεριφορά που συναντάμε στους δρόμους τα (πολλά) τελευταία χρόνια. Όμως ο αρθογράφος μας ενημερώνει ότι είναι εκπαιδευτής υποψηφίων οδηγών και παραθέτει και τον ιστότοπο της σχολής του (για ποιόν λόγο πρέπει να υπάρχει το στοιχείο αυτό στο άρθρο άραγε;). Δεν θα αποτυπώσω τις σκέψεις μου για να μη θεωρηθεί προσωπική επίθεση αλλά θα πω μόνο πως θα περίμενα περισσότερη στωικότητα και ηρεμία από έναν επαγγελματία που εκπαιδεύει τους οδηγούς που κυκλοφορούν στους δρόμους.
    Ας δούμε όμως την ουσία του θέματος και ένα προς ένα τα σημεία του άρθρου με τα οποία προφανώς, κανένας σώφρων άνθρωπος δεν θα μπορούσε να διαφωνήσει με όλα, παρά με το ότι πολλοί θεωρώ πως διαφωνούν με την κεντρική ιδέα του, η οποία είναι ότι για τα δεινά της πόλης φταίνε οι κακοί (οι) ποδηλάτες.
    · Οδήγηση ποδηλάτου ανάποδα σε μονόδρομο: προφανώς μία πολύ κακή συμπεριφορά και επικίνδυνη οδική παράβαση η οποία θέτει σε κίνδυνο τον ποδηλάτη. Δεν θα χρειαστεί όμως πολύς κόπος να αποδειχτεί στο δικαστήριο το ποιος είχε άδικο και ποιο είναι το αυτονόητο. Η βεβαίωση της αστυνομίας είναι αδιάσειστο στοιχείο κατά του ποδηλάτη.
    · Παραβίαση stop και σηματοδότη: επίσης μία πολύ επικίνδυνη πράξη που θέτει σε κίνδυνο τον ποδηλάτη. Διερωτώμαι όμως, με όλους αυτούς που με τα μηχανοκίνητα οχήματα τους παραβιάζουν συνεχώς τους σηματοδότες και τα stop και εκθέτουν σε θανάσιμο κίνδυνο όχι τους μόνο τους ιδίους αλλά κυρίως τους υπολοίπους χρήστες των δρόμων τι γίνεται;
    · Οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο: όντως είναι παράβαση αλλά είναι σπάνια και δε νομίζω ότι έχει διάθεση ο μέσος ποδηλάτης να ανέβει στην εθνική οδό. Σημειώνω βεβαίως ότι όποιος το κάνει είναι παράνομος αλλά όχι και «ζώο πάνω σε δίκυκλο».

    · Παιδικά καθίσματα πάνω σε ποδήλατο. Κάτι το οποίο έπρεπε να επαινείται καθώς μαμάδες και μπαμπάδες δεν κατεβαίνουν για το παραμικρό στο κέντρο της πόλης με τα αυτοκίνητά τους, κατακρίνεται με ποια λογική; Με τη λογική του βιαστή: φταίει η κοπέλα που φόρεσε κοντό φόρεμα και όχι αυτός που τη βίασε. Εξηγούμαι: αυτός που θα πατούσε με το αυτοκίνητό του μόνο έναν αναβάτη και θα έφταιγε, στην περίπτωση που το ποδήλατο φέρει παιδικό κάθισμα δεν φταίει γιατί το όχημα ήταν διασκευασμένο. Ακόμα: δεν είναι ούτε ελληνική ούτε πατέντα το παιδικό κάθισμα. Είναι προσαρτώμενο εξάρτημα, έχει προδιαγραφές και παράγεται από εργοστάσια που το πουλούν σε όλο τον κόσμο. Για αυτούς τους λόγους δεν θεωρώ ότι είναι και διασκευή του οχήματος η προσθήκη παιδικού καθίσματος που αφαιρείται με έναν κοχλία. Επίσης, αν κουβαλάω το παιδί μου, χωρίς την ασφάλεια του παιδικού καθίσματος, στη πίσω σχάρα του ποδηλάτου (εργοστασιακής κατασκευής) τότε αθωώνομαι; Η οδήγηση ποδηλάτου δεν δυσχαιρένεται και δεν καθίσταται επικίνδυνη με την προσάρτηση παιδικού καθίσματος όταν τηρούνται οι προδιαγραφές του εργοστασίου (βάρος παιδιού, συγκράτηση του, κα).
    · Ρυμούλκηση αντικειμένων από ποδήλατο: απαγορεύεται αλλά δεν είναι καθόλου ευνόητοι οι λόγοι. Γιατί δεν μπορώ να ρυμουλκώ ένα τρέιλερ με συγκεκριμένες προδιαγραφές; Εννοείται το να σέρνεις ή να σέρνεσαι από ζώο στο ποδήλατο πέραν του νομοθέτη το απαγορεύει και η κοινή λογική.
    · Κίνηση με ακουστικά στα αυτιά: παράνομη και επικίνδυνη πράξη.
    · Κινητό και οδήγηση: θα έπρεπε να απαγορεύεται κατά την άποψή μου με οποιοδήποτε τρόπο σε όλα τα μέσα. Τι γίνεται όμως με όλους αυτούς που οδηγούν, κατά κόρον, το αυτοκίνητό με το ένα χέρι στο αυτί και το άλλο στο τιμόνι και πόσο οι μεν και οι δε εκθέτουν στον ίδιο κίνδυνο τους υπολοίπους χρήστες των οδών;
    · Χρήση πεζοδρομίου από ποδηλάτες: Το πεζοδρόμιο είναι για τους πεζούς και όχι για να κυκλοφορούν τα ποδήλατα και σίγουρα δεν είναι για να παρκάρουν τα αυτοκίνητα σε αυτά. Σε πολλές όμως χώρες της Ευρώπης πεζοί και ποδηλάτες μοιράζονται τα φαρδιά πεζοδρόμια τα οποία φέρουν ειδική βέβαια διαγράμμιση. Ελλείψει της διαγράμμισης αυτής ο ποδηλάτης, για την απουσία της οποίας καθώς και των ποδηλατόδρομων δεν φταίει βέβαια ο ίδιος, όταν χρησιμοποιεί τα πεζοδρόμια παρανομεί και εκθέτει τον εαυτό του και τους πεζούς σε κίνδυνο. Προφανώς όταν το ποδήλατο κινείται λογισμένα, προσεκτικά και με πολύ μικρή ταχύτητα ο κίνδυνος αυτός είναι υπαρκτός αλλά ελάχιστος.

    · Χρήση των διαβάσεων πεζών από τους ποδηλάτες: εδώ σύμφωνα με τον αρθογράφο τα άγρια είναι τα ποδήλατα που ήρθαν να διώξουν τα ήμερα, δηλαδή τα αυτοκίνητα, από τις διαβάσεις πεζών. Τα σχόλια περιττεύουν, αλλά ας το δούμε. Στον ΚΟΚ άρθρο 2 παρ 2δ ορίζει: Θεωρούνται ως πεζοί τα πρόσωπα που σπρώχνουν ή σύρουν ποδήλατο. Δηλαδή αν ο ποδηλάτης κατέλθει του ποδηλάτου και το σπρώχνει με τα χέρια, θα γίνει θαύμα και θα σταματάνε όλα τα αυτοκίνητα στις διαβάσεις όπως κάνουν τώρα για να περάσουν οι πεζοί. Η εμπειρία όλων πιστεύω πως δεν είναι αυτή και ακόμα και οι οδηγοί που θέλουν να σταματήσουν στις διαβάσεις πεζών φοβούνται τους από πίσω ερχόμενους.
    · Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι πράγματι πολύ επικίνδυνη και δεν είναι θέμα κλήσης της τροχαίας αλλά αυτοπροστασίας πρωτίστως και προστασίας των υπολοίπων δευτερευόντως. Πάλι όμως αποσιωπείται ότι ο πιωμένος ποδηλάτης δύσκολα θα προκαλέσει τον τραυματισμό άλλου ενώ ένας πιωμένος οδηγός μηχανοκίνητου πολύ εύκολα και ενδεχομένως μοιραία.
    · Κίνηση σε στοίχους: η κίνηση κατά δύο και σε στοίχους απαγορεύεται και είναι λογικό όταν δύο ποδήλατα πάνε πλάι – πλάι για να μιλάνε να εκνευρίζουν τους άλλους οδηγούς. Όταν όμως τα ποδήλατα είναι πολλά τότε ενδεχομένως χαρακτηρίζονται ως πομπή και ως τέτοια ο ΚΟΚ απαγορεύει τη διακοπή της. Ακόμα όμως και αν δεν είναι πομπή θεωρούμε ότι πρέπει να είναι κατανοητό ότι δεν μπορούν εκατό ποδήλατα να πηγαίνουν το ένα πίσω από το άλλο.
    · Για το τέλος λοιπόν ο αρθογράφος, κατά τον ίδιο, κράτησε το καλύτερο. Με περισσή ειρωνεία συνιστά στους ποδηλάτες να γραφτούν σε γυμναστήριο για να είναι σε θέση να πιάνουν τα τριάντα χλμ/ώρα και να μην βραδυπορούν επειδή μας αρέσει ή όχι το ανώτατο όριο στην πόλη είναι τα πενήντα χλμ μας αρέσει ή όχι. Το επιχείρημα αυτό είναι λυπηρό να γράφεται καθώς αντίκειται στη κοινή λογική, στην ετυμολογία των λέξεων, το πνεύμα του νομοθέτη. Εξηγούμαι: δεν υπάρχουν σημεία της πόλης που τα 50 χλμ είναι υπερβολική ταχύτητα (πχ πολύ στενοί δρόμοι, δρόμοι με παρκαρισμένα αυτοκίνητα δεξιά – αριστερά, σχολεία, εκκλησίες κα.). Δεν πρέπει η ταχύτητα να ελαττώνεται όταν εγκυμονεί κάποιος κίνδυνος ατυχήματος; Πώς ορίζεται η βραδυπορία στα 30 χλμ/ώρα όταν το ανώτατο όριο είναι τα 50 χλμ/ώρα; Με πόσα χλμ/ώρα πηγαίνουν ενίοτε τα εκπαιδευτικά οχήματα μέσα στην πόλη; Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο σημαίνει ότι δεν πρέπει να πας παραπάνω και όχι παρακάτω από αυτό. Ακόμα, φταίνε κιόλας οι ποδηλάτες που πηγαίνουν στην άκρη του οδοστρώματος για να διευκολύνουν τις προσπεράσεις και να είναι σύννομοί και δεν φταίνε αυτοί που τους τραυματίζουν ανοίγοντας χωρίς να ελέγξουν την πόρτα του οχήματός τους παραβιάζοντας το άρθρο 30 παρ 1 του ΚΟΚ όπου ρητά απαγορεύει το άνοιγμα θυρών αν προηγουμένως δεν βεβαιωθεί ότι δεν προκαλείται κίνδυνος στους χρήστες της οδού.

    Προσωπικά δεν θεωρώ τον εαυτό μου ποδηλάτη με την αποδιδόμενη από το άρθρο έννοια και σε καμία περίπτωση δεν υπερασπίζομαι και νομιμοποιώ τους ποδηλάτες που είναι αγενείς, προκαλούν και εκθέτουν σε κίνδυνο τους υπολοίπους χρήστες των οδών και τους πεζούς. Όμως, είμαι και πεζός και ποδηλάτης και οδηγός μοτοσικλέτας και αυτοκινήτου. Αν όταν οδηγώ σκέφτομαι ως πεζός ή ποδηλάτης και το αντίστροφο και αν αυτό το κάνουμε όλοι, τότε θα καλυτερεύσει κατά πολύ η καθημερινότητα μας.
    Το ποδήλατο όχι μόνο θα ήταν απολύτως λογικό και αναγκαίο να τύχει μέριμνας για να γίνει καθημερινό μέσο μετακίνησης αλλά οι πολίτες που τα οδηγούν έχουν δ ι κ α ί ω μ α να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους (και μιας και δεν έχουν γίνει ποδηλατόδρομοι σε μία πόλη επίπεδη σαν την δική μας αναγκαζόμαστε να μοιραζόμαστε όλοι τους ίδιους δρόμους).
    Σαφώς, οι ποδηλάτες οφείλουν να οδηγούν με τρόπο που δεν εκθέτει εαυτούς και λοιπούς σε κίνδυνο και να σέβονται τον ΚΟΚ. Αλλά από αυτό το σημείο μέχρι το να καταλήξουμε ότι η «πανούκλα των πόλεων» είναι οι κακοί ποδηλάτες, αποσιωπώντας το ποσοστό και τη συμπεριφορά των κακών οδηγών μηχανοκίνητων οχημάτων που παρκάρουν όπου να ΄ναι, που σταματάνε όπως να ΄ναι, που αδιαφορούν για τους άλλους χρήστες των οδών, που δεν υπολογίζουν τίποτα μικρότερο σε όγκο από αυτό που οδηγούν οι ίδιοι, που ρυπαίνουν και ηχορυπαίνουν ασύστολα, η απόσταση είναι τ ε ρ ά σ τ ι α.
    Επίσης χ α ώ δ η ς είναι η διαφορά ανάμεσα στην πιθανότητα πρόκλησης ζημίας σε άλλον χρήστη της οδού ανάμεσα σε οδηγό ποδηλάτου και μηχανοκίνητου οχήματος. Μπορείτε να δείτε για επιβεβαίωση τα στατιστικά στοιχεία των τραυματισμών και των θανάτων από παρασύρεις από οχήματα για να πειστείτε.
    Τέλος, θα ήθελα να κρατήσω μία μικρή επιφύλαξη για την περίπτωση που ο αρθρογράφος δεν αποτύπωσε καλά τις σκέψεις του και όλα τα ανωτέρω βασίζονται σε παρανόηση, γιατί το μορφωτικό του επίπεδο, η επαγγελματική του ιδιότητα και σοβαρότητα δεν συνάδουν με τον χαρακτήρα του άρθρου. Τον παροτρύνω να ξαναδεί το άρθρο του γιατί εγώ τουλάχιστον δεν μπορώ να εκλάβω τα γραφόμενα διαφορετικά.
    Κλείνοντας και επειδή μέχρι να τελειώσω το γράψιμο είδα τα σχόλια που προκάλεσε το άρθρο από διάφορους οργισμένους ποδηλάτες θα παρότρυνα και εκείνους να κατανοήσουν ότι ζούμε σε μία κοινωνία, μία χώρα, έναν πλανήτη και αυτό που χρειαζόμαστε είναι ευγένεια, αλληλοκατανόηση και συνεργασία. Δεν τον πήγαμε αρκετά στον πάτο τον τόπο μας έως σήμερα; Δεν θέλουμε να αλλάξουμε κάτι;

    Με εκτίμηση

    Αλεξόπουλος Δημήτρης
    Μηχανολόγος ΜηχανικόςΠέμπτηRaxis EpitropouΚυριε Αλεξόπουλε, η ενασχοληση σας με το αρθρο μου με τιμα.

    Ο αξονας γυρω απο τον οποιο γραφτηκε το αρθρο ηταν αυτος του εντονου προβληματισμου, της αγανακτησης ισως (ειμαι ολημερις στο δρομο και βλεπω ολες τις κατηγοριες οχηματων και τους χειριστες τους), αλλα και της αηδιας που νιωθω οταν βλεπω την καταχρηση του ποδηλατου, ενος απο τα αγαπημενα μου οχηματα (απο πολλες αποψεις).

    Παρατηρησα οτι συμφωνουμε σε πολλα σημεια, ενω διαφωνουμε σε πολλα αλλα. Ανθρωπινο και, για μενα, ευχαριστο! Αν δεν σας αρεσε η γλωσσα μου, λυπαμαι, στοχος της ηταν να “ταρακουνησει” και να “αφυπνησει”, οπως αναφερω και στο ιδιο το αρθρο. Τωρα, καποιος που μπαινει στην Εγνατια με ενα ποδηλατο, λυπαμαι, αλλα μονο ως ενα ανεκπαιδευτο ζωο μπορω να τον χαρακτηρισω – και παλι λυπαμαι πολυ!

    Θα ηθελα να σταθω σε καποια σημεια:
    1) Στη στηλη μου αναφερομαι συχνα και σε αλλους χρηστες του δρομου, ποτε δεν επικεντρωθηκα σε ποδηλατες, με εξαιρεση το συγκεκριμενο αρθρο.
    2) Η ιστοσελιδα της σχολης μου υπαρχει σε ολα τα αρθρα μου, σας ενοχλει; Γιατι;
    3) Τα καθισματα σε ποδηλατα, εγκεκριμενα ή μη, ελληνικα ή ξενα, ειναι παρανομα στην Ελλαδα συμφωνα με τον ΚΟΚ, ειτε το θελουμε, ειτε οχι. Αλλαζουν το βαρος και το κεντρο βαρους του οχηματος, σε καποιες περιπτωσεις την ορατοτητα, επηρεαζοντας την ενεργητικη ασφαλεια. Βελτιωνουν την παθητικη γιατι αποκτα το ποδηλατο συνηθως πισω προφυλακτηρα/παιδι… Σιγουρα ειναι καλυτερα για τα παιδια απο τη σχαρα, αλλα δεν σκεφτηκα καν κατι τετοιο!!!
    4) Ανεφερα τα 15 μεσα στην πολη ως παρακωλυση κυκλοφοριας, οχι τα 30, τα οποια θεωρω ιδανικη και εφικτη ταχυτητα για ποδηλατο. Φυσικα, αν οι συνθηκες το επιβαλλουν θα παει καποιος και με 5, δεν το συζητω!
    5) Δεν αναφερομουν σε πεζους που σπρωχνουν ποδηλατα αλλα σε αναβατες ποδηλατων στις διαβασεις πεζων – συμφωνουμε πιστευω πως ειναι λαθος…
    6) Σιγουρα οι ποδηλατες αξιζουν καλυτερης τυχης, τοσο σε ποδηλατοδρομους οσο και στη συμπεριφορα των αλλων, αλλα αυτο δεν αποτελει δικαιολογια για την ακρως αντικοινωνικη συμπεριφορα που εχουν ορισμενοι απο αυτους.7) Τα σχολια που δεχτηκα (θετικα σε καποιες αναρτησεις του αρθρου, αρνητικα σε αλλες) ειναι ολα ανθρωπινα και ευλογα. Ισως να τα προκαλεσα μεχρι ενος σημειου. Αναφερω και παλι το ταρακουνημα ως στοχο – σε πολλους δεν αρεσουν τα βιαια ξυπνηματα!
    8) Δεν υπαρχει καμμια παρανοηση ή κακη τοποθετηση στο αρθρο, απλα ωμη ειλικρινεια. Αν σε καποιους δεν αρεσει, δεν ειναι υποχεωμενοι να το διαβασουν, λογικο ειναι νομιζω.
    9) Το ανοιγμα πορτας χωρις ελεγχο ειναι φυσικα παρανομο, αλλα η οδηγηση 20 εκατοστα απο τα παρκαρισμενα ειναι σκετη αυτοκτονια – accident waiting to happen…
    10) Η ρυμουλκηση με ποδηλατο επιτρεπεται σε καποια κρατη, και ορισμενες πολιτειες των ΗΠΑ (οχι στην Ελλαδα), αλλα σαν πρωην σχεδιαστης οχηματων τη θεωρω βλακωδη: Το ποδηλατο ειναι πολυ ελαφρυ για ασφαλη ρυμουλκηση οποιουδηποτε οχηματος με ουσιωδες βαρος. Εκτος αυτου, κατι τετοιο μειωνει την ταχυτητα και την επιταχυνση, ενισχυοντας το φαινομενο την παρακωλυσης της κυκλοφοριας. Περαν τουτου, η ελευθερια περιστροφης των δικυκλων γυρω απο τον διαμηκη αξονα τα καθιστα σχετικα ασταθη κατα τη ρυμουλκηση τρειλερ… Δεν ειναι τυχαιο οτι σε λιγες χωρες επιτρεπεται το τρειλερ και στη μοτοσυκλετες.

    Περαν αυτων, για αλλη μια φορα θελω να αναφερω πως με τιμα η ενασχοληση σας. Ειμαι στο κιν. ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ για οποιαδηποτε διευκρινιση, ενω κερναω και φυσικο χυμο στη σχολη (Μακεδονιας 40) αν το επιθυμειτε (και καλη μπυρα αν ερθετε με τα ποδια!). Το σταθερο της σχολης ειναι το 2531033776.

    ΥΓ. Αν θελετε, ευχαριστως να σας παραχωρησω προσωρινα τη στηλη μου για να γραψετε τον αντιλογο…

  15. http://www.facebook.com/RebelinArts/posts/121084864702467?notif_t=story_reshare

    ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝΕ ΠΡΗΞΕΙ ΤΑ ΑΡΧΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΝΑ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΙΣ ΚΑΥΛΕΣ ΤΟΥΣ ΟΛΗ ΤΗΝ ΩΡΑ…ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΑΝ ΠΕΖΟΙ ΟΣΟΙ ΠΕΡΠΑΤΑΜΕ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΤΡΑΜΠΟΥΚΟ ΨΕΥΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΙΣΤΗ…Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΡΑΣΥΤΑΤΟΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΥΚΛΙΣΤΕΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΣΦΗΝΟΠΟΥΤΣΙΑΖΕΙ ΟΠΟΥ ΤΟΥ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΩΡΑ,ΤΡΕΧΕΙ ΣΑΝ ΠΟΥΣΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΝΟΜΙΖΕΙ ΠΩΣ Ο ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΣ ΚΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙ….

    Σχόλιο facebook-ικού φίλου…

  16. Αντιλαμβανομαι απόλυτα την αγανακτηση μεσα σε αυτες τις γραμμες, αλλα η τοποθετηση ειναι αρκετα extreme! Πιστευω πως ολοι, ποδηλατες, πεζοι, αυτοκινητιστες ζηταμε λιγοτερα ατυχηματα. Πρεπει να προσπαθησουμε ολοι γι’ αυτο, μαζι και ξεχωριστα. Ενας πολεμος (ή μια πολεμικη ατμοσφαιρα, εστω) μονο θα χειροτερεψει τα πραγματα μεταξυ των χρηστων του δρομου.

  17. Ενδιαφέρουσες σκέψεις, αλλά θεωρώ ότι θα ήταν πιο χρήσιμο από μέρους του μηχανολόγου, εκπαιδευτή οδηγών να αναλογιστεί τις υποδομές ποδηλατοδρόμων που δεν υπάρχουν πουθενά κι ίσως να ήταν πιο θετικό να εισηγηθεί μέτρα για την ενθάρρυνση της κίνησης των ποδηλάτων και την αποθάρρυνση των οχημάτων (λ.χ. να μειωθεί ακόμη περισσότερο η ταχύτητα εντός του αστικού ιστού και να γίνουν όλοι οι δρόμοι ποδηλατόδρομοι και να υπάρχει απλώς ανοχή των οχημάτων εφόσον κινούνται με ταχύτητα πεζού. Εκεί που η οδήγηση ποδηλάτων γίνεται ανάποδα σε μονόδρομους της Κομοτηνής, τα αυτοκίνητα είναι σταθμευμένα κανονικά ή μήπως θα ήταν σωστό να εισηγηθεί η μία θέση παράνομης συχνά στάθμευσης να γίνει ποδηλατόδρομος και ανάποδα με τα οχήματα ώστε να έχει ο ποδηλάτης οπτική επαφή του οχήματος; Είναι ασφαλές να ποδηλατεί κανείς με τους οδηγούς που ξεπερνούν τα όρια κίνησης εντός πόλης από πίσω του; Είναι κρίμα ο αυτοκινητιστής που θα πατήσει τον απρόσεκτο ποδηλάτη; ή ο Δήμος είναι αδιάφορος που δεν έχει ακόμη πεζοδρομήσει όλους τους δρόμους, ώστε να πηγαίνουμε με τα πόδια να παρουμε τσιγάρα; Όσο για τις παραβιάσεις STOP, θεωρώ ότι αφορούν όλους, αλλά οι ποδηλάτες κινδευνέυουν οι ίδιοι ενώ οι αυτοκινητιστές θέτουν σε κίνδυνο και τους άλλους
    • Αυτοκινητόδρομοι χωρίς ποδηλατόδρομους (!). Δεν τους βλέπουμε σπάνια. Φυσικά είναι ανύπαρκτοι, διότι οι αυτοκινητόδρομοι έγιναν με χρήματα όλων μας για να μας υπερχρεώσουν και να χρησιμοποιηθούν από τους λίγους που θα έχουν χρήματα για καύσιμα. Αυτοκινητόδρμους αποκτήσαμε και χάσαμε ακόμη και τα τρένα, ας μην αναφερθοπυμε σε ποδήλατα.
    • Οι αυτοκινητιστές, όταν βλέπουν ποδήλατα με έξτρα καθίσματα να σταματούν και να υποκλίνονται, διότι είναι ένα λιγότερο τετραθέσιο αυτοκίνητο στο δρόμο που θα κινούταν με ένα οδηγό κι ένα μωρό και θα δημιουργούσε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Κι εκπαιδευτές καλό θα είναι να διδάσκουν αυτή την αρχή στους νέους οδηγούς. Κι ακόμη καλύτερο να πιάσουν και λίγο το πετάλι να κατανοήσουν καλύτερα πως πρέπει να αντιμετωπίζουν τον ποδηλάτη.
    • Για τα φώτα, τα ρυμουλκούμενα, τα ακουστικά και τα κινητά θα συμφωνήσω, καθώς όπως και τα φανάρια και τα STOP αφορούν όλους, και τους αυτοκινητιστές.
    • Για τη χρήση πεζοδρομίων από ποδηλάτες… θα συμφωνήσω και να σας παραπέμψω στον Ψωμιάδη στη Θεσσαλονίκη, που δεν θέλει να ακούσει για ποδηλατόδρομους στο δρόμο που υποστηρίζει ο Μπουτάρης. Πάντως όταν ούτε στους δρόμους ούτε στα πεζοδρόμια υπάρχουν ποδηλατόδρομοι, δεν αντιλαμβάνομαι πως ένας εκπαιδευτής θεωρεί ως κοινό τόπο αυτό που ο ίδιος θεωρεί σωστό. Ότι δεν απαγορεύεται προβλέπεται.

    Τα υπόλοιπα τα αφήνω να τα ξανασκεφτείτε με δημιουργικό τρόπο,πως θα κάνουμε την πόλη πιο φιλική στα ποδήλατα ώστε και παιδιά να οδηγούν πηγαίνοντας στο σχολείο και τα αυτοκίνητα να κινούνται (και γιατί να κινούνται) μόνο για πραγματικά μακρυνές αποστάσεις.

  18. Να υπενθυμίσουμε πως ο Γιάννης Μανομενίδης είναι αξιωματικός ε.α., ειδικός σε θέματα διαχείρισης προμηθειών και logistics και υποψήφιος στις βουλευτικές εκλογές στον νομό Ροδόπης με τους Οικολόγους Πρασίνους.

  19. Διαβάζοντας πολυ ενδιαφερουσες αποψεις στο αρθρο του κυρίου Μανομενίδη (http://rodopinews.gr/?p=33815), χαιρομαι ιδιαιτερα που το αρθρο μου αναμοχλευσε το θεμα της ασφαλειας των αναβατων στην Κομοτηνη, κατι που εχει μεινει σχετικα στατικο αρκετα χρονια δυστυχως (αν και πολλοι ποδηλατες κανουν προσπαθειες)!
    Οι ποδηλατοδρομοι ειναι μεγάλο κεφαλαιο για την ασφαλεια, αλλα θα δημιουργησουν αρχικα πολλα προβληματα. Ειναι βεβαια αναγκαιοι, αλλα πρεπει να γινουν αμεσα και με πολυ προσεκτικο σχεδιασμο.
    Συνεχιζω να διαφωνω στο θεμα των παιδικων καθισματων, λογω του οτι ειναι ακομα παρανομα (dura lex sed lex), αλλα και λογω ελλειψης παθητικης ασφαλειας – κυριως για τα υπερευαισθητα βρεφη! Για μεγαλυτερα παιδια μικραινει αρκετα το ρισκο…

  20. Πολυ ενδιαφερουσες αποψεις – χαιρομαι ιδιαιτερα που το αρθρο μου αναμοχλευσε το θεμα της ασφαλειας των αναβατων στην Κομοτηνη, κατι που εχει μεινει σχετικα στατικο αρκετα χρονια δυστυχως (αν και πολλοι ποδηλατες κανουν προσπαθειες)!

    Οι ποδηλατοδρομοι ειναι μεγάλο κεφαλαιο για την ασφαλεια, αλλα θα δημιουργησουν αρχικα πολλα προβληματα. Ειναι βεβαια αναγκαιοι, αλλα πρεπει να γινουν αμεσα και με πολυ προσεκτικο σχεδιασμο.

    Συνεχιζω να διαφωνω στο θεμα των παιδικων καθισματων, λογω του οτι ειναι ακομα παρανομα (dura lex sed lex), αλλα και λογω ελλειψης παθητικης ασφαλειας – κυριως για τα υπερευαισθητα βρεφη! Για μεγαλυτερα παιδια μικραινει αρκετα το ρισκο…

Leave a Reply