breaking news

Οι “σκάλες” φώτων στο Μερκελιστάν!

July 3rd, 2012 | by repit
Οι “σκάλες” φώτων στο Μερκελιστάν!
ΟΧΗΜΑ & ΑΝΑΒΑΤΗΣ
0


Κλασσική ερώτηση γνωστών και φίλων είναι ποιά είναι η σωστή ονομασία της κάθε “σκάλας” φώτων και πότε τις χρησιμοποιούμε σωστά… Έχουμε και λέμε λοιποοοοόν:

Ο διακόπτης φώτων ενεργοποιεί 3 ομάδες φώτων (σκάλες). Η 1η ομάδα, τα φώτα σταθμεύσεως, ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο το βράδυ σε δρόμο με ελλιπή φωτισμό, για όσο χρόνο μείνει στο σημείο αυτό. Τα φώτα αυτά είναι ορατά σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 μέτρων από τους άλλους χρήστες του δρόμου, με καλές καιρικές συνθήκες στο σκοτάδι.

Η 2η ομάδα φώτων, τα φώτα διασταυρώσεως, χρησιμοποιείται τη νύχτα μέσα στην πόλη κατά την κίνηση του οχήματος, όσο ο φωτισμός είναι επαρκής. Χρησιμοποιούνται και εκτός πόλης όσο υπάρχει άλλο όχημα στον ορίζοντα του οδηγού (που ο οδηγός του μπορεί να ενοχληθεί από έντονα φώτα). Έχουν εμβέλεια ίσως μεγαλύτερη των 40 μέτρων. Αν η εμβέλεια τους ξεπερνά κατά πολύ τα 40 μέτρα έχουν λάθος ρύθμιση και πρέπει να επαναρυθμιστούν για να μην θαμπώνουν τους άλλους οδηγούς. Η αλλαγή γίνεται μέσω ειδικού χειριστηρίου.

Η 3η ομάδα φώτων, τα φώτα πορείας, είναι τα κύρια φώτα για κίνηση τη νύκτα. Βοηθούν τον οδηγό με εμβέλεια μεγαλύτερη των 100 μέτρων, αλλά προβληματίζουν τους άλλους χρήστες του δρόμου γιατί είναι ιδιαίτερα έντονα. Για το λόγο αυτό πρέπει να απενεργοποιούνται όσο υπάρχει άλλος χρήστης στον ορίζοντα, και να ενεργοποιούνται τα φώτα διασταυρώσεως. Τα φώτα πορείας ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν και μέσα στην πόλη, αν ο φωτισμός είναι ελλιπής και δεν υπάρχουν στην περιοχή πεζοί ή οχήματα σε χρήση…

Υπάρχουν επίσης υποχρεωτικά και τα πίσω φώτα (ή φως) ομίχλης, τα οποία κάνουν το πίσω μέρος του οχήματος μας ορατό κάτω από εξαιρετικά κακές καιρικές συνθήκες. Αν οι συνθήκες προσφέρουν καλή ορατότητα το πίσω φως ομίχλης γίνεται πολύ ενοχλητικό για τους άλλους χρήστες του δρόμου και πρέπει να απενεργοποιείται.

Προαιρετικά τα αυτοκίνητα διαθέτουν και εμπρός φώτα ομίχλης. Τα τελευταία είναι ιδιαίτερα χρήσιμα και πρέπει να χρησιμοποιούνται σε συνθήκες σκόνης, καταρρακτώδους βροχής, χιονιού, ομίχλης αλλά και σε στενούς οφιοειδείς δρόμους, γιατί βελτιώνουν την ορατότητα του οδηγού. Οποιαδήποτε άλλη χρήση τους ενοχλεί τους άλλους οδηγούς και είναι παράνομη. Καλό είναι η αγορά οχήματος χωρίς εμπρός φώτα ομίχλης να αποφεύγεται, ή οι προβολείς αυτοί να τοποθετούνται εκ των υστέρων.

Η γνώση λοιπόν υπάρχει… Καλά νυκτερινά χιλιόμετρα!

Του Ραξή Επιτρόπου MEng,
Μηχανολόγου Μηχανικού Οχημάτων

Εκπαιδευτή Οδηγών Σχολής GO

Email: repitropou@hotmail.com

Website: www.schoolgo.gr

 

Το βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrDigg thisShare on VKShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Σχόλια αναγνωστών

comments

Leave a Reply