breaking news

Ταξίδι στο παρελθόν: Honda Prelude Si VTEC 4WS ‘92

April 5th, 2012 | by rodopinews
Ταξίδι στο παρελθόν: Honda Prelude Si VTEC 4WS ‘92
ΟΧΗΜΑ & ΑΝΑΒΑΤΗΣ
0

Καιρό τώρα σκέφτομαι να γράψω για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Αφήνω λοιπόν τα μνημονιακά σκουπίδια, τους βολευτές, τους (παλι)τικούς, τους παρακρατικούς, τους «δημοσιογράφους», τα κομματόσκυλα και τη σιωπή των θρησκευτικών «ηγετών» μας που σκοτώνει, για να ασχοληθώ με κάτι ευχάριστο, κάτι όμορφο, κάτι αγνό, κάτι που έκανε περήφανους τους δημιουργούς, αλλά και τους ιδιοκτήτες του: Το Honda Prelude Si VTEC 4WS του 1992…

Το Prelude πουλήθηκε σε όλο τον κόσμο, αλλά οι Ιάπωνες κράτησαν την καλύτερη έκδοση για τον εαυτό τους. Πάρτε μια μικρή ιδέα για τον κινητήρα Η22Α: 200 άλογα από 2200 κυβικά, εν έτει 1992, εντελώς απουσάριστα και απροβλημάτιστα, με αντοχή και υποδομή για πολλά, πολλά περισσότερα… Φυσικά χωρίς καν τη βοήθεια υπερσυμπιεστή. Το, γνωστό πλέον, VTEC (Variable valve Timing and lift Electronic Control) έκανε τα πρώτα του βήματα σε κινητήρες αυτοκινήτων στα τέλη της δεκαετίας του ‘80 και έγραφε ιστορία ως το πρώτο αξιόπιστο σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης βαλβίδων που βγήκε σε μαζική παραγωγή. Οι κινητήρες δεν θα ήταν ποτέ πλέον ίδιοι, ενώ το χαρακτηριστικό ουρλιαχτό τους στις ψηλές στροφές στέλνει ακόμα ρίγη συγκίνησης στους μυημένους.

Αλλά το συγκεκριμένο Honda δεν ήταν κανένα ωμό, ανόητο «ντραγκστεράδικο» αμερικανάκι που σπινάριζε παντού και πάντα, ενώ σταματούσε μόνο με άγκυρα – το αντίθετο: Ήταν εφοδιασμένο με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Limited Slip Differential, LSD – ναρκωτικό είναι κι αυτό) για να περνάει σωστά τα άλογα του στο δρόμο, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία αναβάθμισε τα φρένα του σε δίσκους 282mm, διάσταση αποδεκτή ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα. Στις στροφές τα πράγματα ήταν ακόμα καλύτερα: Ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς, χαμηλό κέντρο βάρους με καλή κατανομή, σχετικά γρήγορο υδραυλικό τιμόνι (2,9 στροφές)… Όποιος άλλαζε τα ελατήρια της ανάρτησης με σκληρότερα αποκτούσε ένα πραγματικό καθαρόαιμο!

Άριστα αποτελέσματα στα crash test της εποχής του. Και στον εξοπλισμό φυσικά δεν πήγαινε πίσω: Ηλιοροφή, δέρμα, τηλεόραση στα έξτρα, ηχοσύστημα 8 ηχείων, αυτόματος ψηφιακός κλιματισμός, ABS… είναι μακριά η λίστα. Κι όμως, δεν είναι τα παραπάνω που κάνουν ερωτεύσιμο αυτό το τεχνολογικό θαύμα του ‘92. Η ενεργητική τετραδιεύθυνση το έκανε ξεχωριστό. Με άλλα λόγια οι πίσω ρόδες έστριβαν, κρατώντας την ουρά υπό έλεγχο στις γρήγορες στροφές, αλλά διευκολύνοντας και το παρκάρισμα. Ένα σύστημα απλό στη σύλληψη, αποτελεσματικό, όμορφο, που έχει πρακτικά εκλείψει στις μέρες μας, για κάποιο περίεργο λόγο που λέγεται κόστος.

Δεν θα αποκτήσω ποτέ το συγκεκριμένο Prelude της ιαπωνικής αγοράς, τον πρόγονο του (cult, αλλά υποδεέστερου) Honda S2000. Αν μη τι άλλο η βλακώδης ελληνική νομοθεσία μου το απαγορεύει, λόγω «πολλών» κυβικών. Θα το αγαπώ όμως πάντα γιατί είναι ο φάρος μου στην αυτοκίνηση, ο δείκτης του τι μπορούν να κάνουν οι μηχανικοί αν τους αφήσει η διοίκηση, η ζωντανή απόδειξη του κακού δρόμου, του λαϊκισμού που διάλεξε η σύγχρονη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Όταν πάτε να ρωτήσετε για το ολοκαίνουριο μοντελάκι σε μια αντιπροσωπεία, κάντε ένα βήμα πίσω και σκεφτείτε το Prelude του ‘92. Μείνετε μακριά από το συνοικέσιο, προτιμήστε τον έρωτα. Ρίξτε μια ματιά σε ένα καλό μεταχειρισμένο, δεν είναι ντροπή, είναι συνειδητή επιλογή. Και ας ελπίσουμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ξαναβρούν κάποια στιγμή το δρόμο τους, παίρνοντας το μήνυμα…

Του Ραξή Επιτρόπου MEng, Μηχανολόγου Μηχανικού Οχημάτων

Εκπαιδευτή Οδηγών Σχολής GO

Email: repitropou@hotmail.com

Website: www.schoolgo.gr

Το βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrDigg thisShare on VKShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Σχόλια αναγνωστών

comments

Leave a Reply