breaking news

Οικονομική οδήγηση: κάνει καλό στην τσέπη …και στο Περιβάλλον!

January 24th, 2012 | by rodopinews
Οικονομική οδήγηση: κάνει καλό στην τσέπη …και στο Περιβάλλον!
ΟΧΗΜΑ & ΑΝΑΒΑΤΗΣ
0

Η οικονομική σε καύσιμο οδήγηση είναι και οικολογική οδήγηση, καθώς η μικρή κατανάλωση καυσίμου συνεπάγεται και μικρές ποσότητες καυσαερίων. Τα οχήματα συμβάλλουν κατά 20% στο φαινόμενο του θερμοκηπίου στις ανεπτυγμένες χώρες.

Η οικονομική οδήγηση επιτυγχάνεται με τα παρακάτω μέτρα:

· Σωστή επιλογή αυτοκινήτου: Πρέπει να είναι κατηγορίας Α (μικρό πόλης πχ. Toyota Aygo), Β (πόλης ή σούπερ-μίνι πχ. Honda Jazz) ή C (μικρομεσαίο πχ. Mazda 3). Όσο μικρότερο και πιο αεροδυναμικό τόσο καλύτερα! Οι κατηγορίες D (Μεγάλο οικογενειακό πχ. Ford Mondeo), Ε (πολυτελείας πχ. Mercedes E), τα τζιπ και τα SUV είναι ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ για οικονομική οδήγηση.

· Τήρηση των ορίων ταχύτητας στο δρόμο. Η υπερβολική ταχύτητα αλλάζει δραματικά την κατανάλωση καυσίμου – πχ. η αύξηση της ταχύτητας από τα 100 στα 120Km/h αυξάνει την κατανάλωση κατά ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ από το αναμενόμενο 20%, πιο συγκεκριμένα κατά 70%!

· Σωστή επιλογή καυσίμου: Το υγραέριο έχει με διαφορά το πλεονέκτημα, τόσο στην τσέπη όσο και στα καυσαέρια. Χαμηλές εκπομπές καυσαερίων έχουν και τα υβριδικά οχήματα, αλλά με το… αζημίωτο!

· Προσεκτική χρήση του γκαζιού. Το γκάζι δεν πρέπει να βυθίζεται περισσότερο από το μισό της διαδρομής του σε κανονική οδήγηση. Σε κατωφέρειες που αυξάνουν την ταχύτητα του οχήματος πρέπει να αφήνουμε ΤΕΛΕΙΩΣ το γκάζι, χωρίς να βγάλουμε νεκρά. Ο χειρισμός αυτός ενεργοποιεί το fuel cut – off system των σύγχρονων αυτοκινήτων που διακόπτει την παροχή καυσίμου, ΜΗΔΕΝΙΖΟΝΤΑΣ, έστω και στιγμιαία, την κατανάλωση.

· Διατήρηση χαμηλών σ.α.λ. στον κινητήρα. Αυτό επιτυγχάνεται εύκολα με τη σωστή επιλογή ταχύτητας (σχέσης) στο κιβώτιο. Στα περισσότερα αυτοκίνητα χαμηλές σ.α.λ. θεωρούνται μέχρι 2500.

· Αποφυγή ρυμούλκησης τρέιλερ ή φόρτωσης της οροφής του οχήματος με διάφορα αντι–αεροδυναμικά εξαρτήματα (αεροτομές, μπαγκαζιέρες, σχάρες).

· Τα ελαστικά μας πρέπει να έχουν τις σωστές πιέσεις αέρα γιατί επηρεάζουν σε κάποιο βαθμό την κατανάλωση. Προτιμήστε τις ανώτερες που προτείνει ο κατασκευαστής (στο manual ή στο ταμπελάκι στο μαρσπιέ του οδηγού ή το πορτάκι ανεφοδιασμού). Προτιμήστε επίσης ελαστικά κοντά στις εργοστασιακές διαστάσεις.

· Η φειδωλή χρήση του AIR CONDITION επηρεάζει θετικά την οικονομία.

· Η χρήση του cruise control που διατηρεί μια σταθερή χαμηλή ταχύτητα στο ταξίδι βελτιώνει την χαμηλή κατανάλωση. Δυστυχώς λίγα οχήματα διαθέτουν αυτό το σύστημα.

· Οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού για τη στιγμιαία αλλά και την μέση κατανάλωση καυσίμου είναι χρήσιμες και βοηθούν τον οδηγό να κινείται πιο οικονομικά. Δυστυχώς μόνο κάποια οχήματα διαθέτουν αυτό το σύστημα.

· Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύουν πολλοί, ο κυβισμός ή η ιπποδύναμη του κινητήρα δεν παίζουν και τόσο μεγάλο ρόλο στην κατανάλωση του αυτοκινήτου. Βέβαια, κάποιος που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τον κινητήρα του (ο οποίος βγάζει καμιά 300ρια άλογα)… θα το καταλάβει στο ταμείο!

Ασφάλεια

Πέρα από τα παραπάνω, η οικονομική οδήγηση πρέπει πάντα να δίνει τη θέση της στην ασφάλεια στα προσπεράσματα: Το γκάζι πρέπει να είναι στο τέρμα της διαδρομής του και οι σ.α.λ. ανεβασμένες (1 ή 2 ταχύτητες κάτω στο κιβώτιο) για να πετύχουμε ένα γρήγορο και ασφαλές προσπέρασμα, πλησιάζοντας την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου.

Κάρτα καυσαερίων

Η κάρτα καυσαερίων είναι ένα έγγραφο με το οποίο μας εφοδιάζουν μία φορά το χρόνο τα συνεργεία, ενημερώνοντας εμάς (αλλά και το νόμο) για το κατά πόσο το όχημα μας εκπέμπει καυσαέρια σε νόμιμα επίπεδα. Ο ετήσιος αυτός έλεγχος προσφέρει στο περιβάλλον αλλά και στην τσέπη μας, καθώς προλαβαίνει προβλήματα στο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου που αυξάνουν την κατανάλωση.

Χρησιμοποιημένα λάδια

Τα χρησιμοποιημένα λάδια ενός αυτοκινήτου είναι ΔΗΛΗΤΗΡΙΩΔΗ και ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΑ. Οι οδηγοί που αλλάζουν μόνοι τους λάδια λοιπόν πρέπει να προσέχουν κατά το χειρισμό τους και να τα δίνουν σε ειδικούς σταθμούς ανακύκλωσης ή συνεργεία. 1 λίτρο από παλιό μηχανέλαιο δηλητηριάζει 1.000.000 λίτρα πόσιμου νερού!

Ακολουθήστε τα παραπάνω και η τσέπη σας θα σας ευγνωμονεί! Δεν μας έμειναν και πολλά περιθώρια πλέον…

Του Ραξή Επιτρόπου MEng, Μηχανολόγου Μηχανικού Οχημάτων

Εκπαιδευτή Οδηγών Σχολής GO

Email: repitropou@hotmail.com

Website: www.schoolgo.gr

Το βρήκες ενδιαφέρον; Μοιράσου το:
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrDigg thisShare on VKShare on RedditPrint this pageEmail this to someone

Σχόλια αναγνωστών

comments

Leave a Reply